• @nn@1
    Äldre 5 Jul 10:26
    5166 visningar
    17 svar
    17
    5166

    vill ordna svensexa men bröllopet är "hemligt"

    jaaa hur ska man göra?
    vi ska ha ett jättelitet bröllop med bara två vittnen som gäster. mest för att vi har problem med att våra familjer inte går ihop för 5 öre.
    men jag vill så himla gärna att min blivande ska få en svensexa.
    ska jag som brud ringa någon av hans kompisar eller är det hans bästa kompis som vi ska fråga om vara vittne som ska "ta tag" i en ev svensexa? finns det nån vett o ettikett i detta eller kan jag som brud arrangera och bjuda ( ska ju inte delta på aktiviteterna) .. tror han skulle bli lite besviken om det inte blev något alls-.. svårt svårt..

  • Svar på tråden vill ordna svensexa men bröllopet är "hemligt"
  • Joleen
    Äldre 5 Jul 10:28
    #0

    Vi kommer också att gifta oss i hemlighet och jag hoppas att vi får våra hippor och sexor i efterhand.

    Om bröllopet är hemligt så blir det kanske lite knepigt om han ordnar en svensexa, då är det ju inte hemligt längre!

  • PennyJ­enny
    Äldre 5 Jul 10:29
    #0

    Varför inte prata med bästa kompisen och fråga om han har funderat något på det. Säg att det nog skulle uppsakattas av din blivande, trots det lilla bröllopet. Han kanske bara är osäker på om det är okej eftersom det är ett litet bröllop.

    Om ni har den relationen vill säga, du och hans kompis.

  • Karis Anneli­e
    Äldre 5 Jul 10:30
    #0

    Är det HEMLIGT så är det jue!
    men menar du att ni ska ha liten vigsel, men några får känna till det, så säg till vännerna då! de kirrar säkert nåt

  • @nn@1
    Äldre 5 Jul 10:43
    #0

    hihi ja, det är ju inte hemligt för vännerna.. mer för familjen efter som om man bjuder en så måste man bjuda alla.. och det var jobbigt när sonen döptes så vi vill inte pajja dagen med sura familjemedlemmar.. samtidigt kan ja känna att ok, kommer det fram att vi ska gifta oss så får dom som vill komma då. för vi har ju inte skickat ut några inbjudningar så ingen är ju bjuden men vill man absolut komma så uppskattas ju det med.. det är bara den sura delen av familjen som vi inte vill ha där men som vi "måste" bjuda om vi bjuder tex hans föräldrar.. då "måste" ju jag bjuda även den jobbiga delen för att undvika framtida problem. kneeeeeepigt..

  • Karis Anneli­e
    Äldre 5 Jul 10:45
    #0

    jo jag förstår det där med jobbiga släktingar, men kan ni inte ha några vänner där ändå? De närmsta? aija det var ju lite OT nu handlade det ju om svensexan

  • @nn@1
    Äldre 5 Jul 11:03
    #0

    jo klart vi kan.. men då hamnar vi där igen. han har en väldigt liten vänskapskrets, så i "de närmsta" vännerna inkluderas hans lille bror och en utav mina bröder.. FAMILJ!
    eeh men skit samma. jag ska ringa hans bästa kompis utanför familjen så får vi se vad han säger. för ett bröllop utan svensexa.. ja det är för mig som julafton utan paket haha.. töntigt jag vet

  • @nn@1
    Äldre 5 Jul 11:07
    #0

    men det finns inget värre än att se sin partner/son riktigt besviken.. gör så ont i hjärtat..

  • Karis Anneli­e
    Äldre 5 Jul 11:14
    #0

    Ja det är klart man vill att han ska få det roligt!
    Men du,, om ni inte bjuder de i släkten som ÄR snälla o mysiga, tror du inte det kan leda till MER tråkigheter då? att de känner sig utanför så att säga? ja usch det är dilemma det där...

  • @nn@1
    Äldre 5 Jul 11:19
    #0

    japp det är precis vad det är det.. dilemma.. självklart vill jag ju att den snälla delen ska komma och ja, dom kommer bli besvikna.. men om man nu ska vara ännu mer OT så ska vi vara på en liten äng vid en bäck/å så det är ju inte direkt traditionellt i kyrkan heller.. inte några sittplatser, ingen ingångs musik osv.. äääh fan.. jag skriver.. festligheter på ängen fredag kl 15 kom som du är om du vill, på inbjudan haha så får la vi se om nån behagar dyka upp *asg*...

  • Karis Anneli­e
    Äldre 5 Jul 11:26
    #0

    ja men så kan du absolut göra. bjuda in lite sådär "lättvindligt" å sen får de som vill komma göra det.

  • @nn@1
    Äldre 5 Jul 11:33
    #0

    vet du.. jag tror baskemej att jag ska göra det.. och sen bara ha tårta och champange så jäkla enkelt. har ju planerat att åka utomlands dagen efter med så det blir juinte dirket några festligheter
    bara som en vanlig midda med familjen

  • Karis Anneli­e
    Äldre 5 Jul 11:35
    #0

    ja precis!!! finemang! lite mer uppsluppet och inte så formellt, osså när inbjudan blir lite mer informell med så kanske de som inte vill vara där pga struligheter inte kommer heller. kan de ju lätt skylla på annat..

  • @nn@1
    Äldre 5 Jul 11:39
    #0

    aaah jag tror du har räddat min dag
    så skönt.. hoppas gubben giollar iden med

  • Aniara­4
    Äldre 8 Oct 17:08
    #15
    Bertil skrev 2015-10-08 15:56:11 följande:

    Under semestern i Warszawa letade vi efter en reastaurang, där man kan äta någon utsökad mat. Vi gick på . Vi fick jättegod mat för hela familjen.


    Du lyfter upp en 8 år gammal tråd om ev svensexa för att rekommendera en restaurang i Warszawa? Varför? De flesta konstiga reklaminlägg och spam förstår jag, men det här övergår faktiskt mitt ganska luttrade förstånd.
  • Aniara­4
    Äldre 24 Nov 09:52
    #16
    Aniara4 skrev 2015-10-08 17:08:44 följande:
    Du lyfter upp en 8 år gammal tråd om ev svensexa för att rekommendera en restaurang i Warszawa? Varför? De flesta konstiga reklaminlägg och spam förstår jag, men det här övergår faktiskt mitt ganska luttrade förstånd.
     skrev 2015-11-20 08:42:11 följande:

    Under semestern i Warszawa letade vi efter en reastaurang, där man kan äta någon utsökad mat. Vi gick på - - -. Vi fick jättegod mat för hela fa.



    Alltså vad fan?
  • Okänd
    Äldre 20 Feb 22:12
    #16
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Äldre 7 Oct 00:33
    #17
    Meddelande borttaget
Svar på tråden vill ordna svensexa men bröllopet är "hemligt"