• Charla

Medelåder för nyblivna mammor?

Hej!

Har passerat de 30, men är varken gift eller har barn. Helt okej med mig, eftersom jag själv har valt det, men kan inte undgå att känna mig lite stressad ibland över min ålder. Att bli en ung mamma är ju liksom uteslutet, även om det aldrig har varit ett mål för mig.

Är det någon som vet var snittåldern för förstföderskor i Sverige ligger?

• Svar på tråden Medelåder för nyblivna mammor?
  • Charla

Tackar tackar!

Med tanke på att Stockholmssnittet ligger omkring 30, så inser jag att jag inte kommer att vara ensam 30+are på BB när det väl blir dags. :)

• Brud i Thailand....

Tur att vi är fler!
    Har passerat 30 men jag är inte riktigt redo ännu, även om jag längtar lite... vill ju kunna dricka champagne på bröllopet nästa år om inte annat..

• Charla

Ja, det förstår jag! Usch, ingen höjdare att vara gravid på bröllopet! Då förstår ju alla att man har levt i synd?! ;) Plus, förstås och kanske allra mest, att det är trist att skåla i Pommac hela kvällen...

Jag pendlar hela tiden. Ena dagen undrar jag om jag någonsin kommer att känna mig redo och vara beredd att "ge upp" hela mitt vanliga liv, att alltid vara beredd att låta någon annan gå först, att inte få den tid på tu man hand med killen som jag är van vid, att inte få sova ordentligt, osv. Men så nästa dag kan jag känna att jag vill ha barn NU!

Jäkla biologiska klocka - bestäm dig! :)

Svar på tråden Medelåder för nyblivna mammor?