• Tilla80

Presenter till tärna och bestman?

Ska man ge sin tärna och bestman en present för att de har "ställt upp"? Och i så fall VAD? Är totalt blank på idéer!

• Svar på tråden Presenter till tärna och bestman?
  • maljor

Vi har köpt ett guldarmband till min kompis som ställer upp med allt som kan tänkas och till bestman har vi köpt en singel malts whiskey =)

• Sandymon

rolander: Har beställt Hope-halsbandet, det är jättefint! Det ligger i en liten plastpåse, tillsammans med ett litet infokort om barncancerfonden. Superpresent tycker jag!

• Kakan -07

Ja, halsbandet är jättefint. Fick hem mina två igår!

VI har dock fortfarande problem med vad vi ska köpa till best man. Vill ju att det ska vara något bestående, men han använder inte manchettknappar... så vad tusan ska man köpa?!

• MSW

Jag funderar på att ge tärnan presentkort på ansiktsbehandling/massage eller något sådant.. Och till marskalken ska vi köpa speciella ölglas.. Värdpar och "toastar" har jag inte ens tänkt på att man behöver köpa något till.. :?

• Broberg

Vi vet inte heller vad vi ska ge vår bestman. TÄnkte först en fin whiskey men han köper sådana titt som tätt till sig själv ändå. Gärna något bestående, funderade på ett armband, men i övrigt står vi utan idéer

• Kakan -07

Toastmadammer - varsitt "Hope"-halsband
    Tärna - vacker ring från Pandora
    Bestman - vet ej, sambons ansvar
    Kyrkvärdar - vin
    Solist (släkting) - vin (?)

• Jonas fru

Vi köpte en heldel presenter till de som hjälpte till. Men det var mycket för att de la ner otroligt mycket tid och arbete på vårt bröllop. Till bestman köpte vi en sedelklämma som vi graverade med hans initialer och ett kreditkortsetui (vet inte hur det stavas?)som var graverat med hans för- och efternamn. Sen fick han en snygg t-shirt ifrån MQ som bonus. Mina tärnor fick ett silver armband ifrån scoop. Till det graverade jag in små, runda silverplattor som det stod "Tärna" på. Så det var som att det hängde en liten berlock ifrån varje armband. Dessa presenter tyckte vi var användbara men personliga. Sen tryckte jag en varsin rosa t-shirt till tärnorna som det stod "tärna" på som de fick och en likadan till mig som det stod "brud" på som vi hade på oss bröllopsmorgonen hos frisören. Det var mest en rolig grej.
    Annars har vi gett bort en heldel alkohol som blev över ifrån bröllopet till de som hjälpte till. Inte så personligt men uppskattat.Måste väl köpa något till toastmastern också men har inte hunnit så långt.
    Lycka till!

• MSW

Vi har bestämmt oss för att (vid ett senare tillfälle) bjuda ut värdpar och toastpar på restaurang.. Räcker det eller borde man köpa något också?

• Bröllopstokiig

Vart hittar man hope halsband?

• mrsD

Vi ska köpa willowtree till toastmaster och tärna..

Till solisten blir det ett halsband med en g-klav.

Svar på tråden Presenter till tärna och bestman?