• guest

Roligt sätt att ge bort pengar?

Många önskar sig pengar i bröllopsresent, och om det är det som de verkligen vill ha så tycker jag att de ska få det. Men det skulle ju vara kul att ge pengarna på något kul sätt istället för i ett kuvert med ett grattiskort..

Vad kan man hitta på?

• Svar på tråden Roligt sätt att ge bort pengar?
  • chihiro

läste om någon som hade växlat en 500 till mynt och sen gett som parkeringspengar till resan. och gör man så kan man ju stoppa dom i en burk o sätta något fint band på.
    Eller om man är bra på origami kan man ju göra figurer.
    hmm det e vad jag kan komma på just nu.

• brud_aug08

Växla till 10:or eller 5:or och gå ut i skogen och hämta en björkkvist alt köp en växt eller ett träd. Tejpa sen upp alla mynten i "trädet".

• c_t

SEB har bankomatkort där man kan välja en bild på kortet och sen "fylla" med valfritt belopp. Superkul tycker jag!

• brud_aug08

Oj, vilka knasiga gubbar jag fick till i mitt inlägg!

• Mitziemoe

Man kan stoppa ner pegnarna i en vinflaska med glittriga serpentiner och korka igen så att brudparet måste slå sönder flaskan för att få ut pengarna... Mina grannar hade gjort det på ett bröllop och det var mkt uppskattat... Lycka till

• guest

Vilka suveräna tips! SEB-kortet och trädet är mina favoriter :)

• brud  nästa år

Jag har gett bort en blombukett och istucket i den satt pengarosor det var 20 och 50 lappar formade som rosor det såg urtjusigt ut fast det var till en födelsedag man kanske inte ger så mycket blommor till brudpar.

• brud  nästa år

Jag tyckte vinflaskan var en rolig idé

Svar på tråden Roligt sätt att ge bort pengar?