rosenblad
En liten fråga bara:
Ni som ska ha rosenblad (riktiga) i kyrkan och som bordsdekoration var får ni tag på det? Köper ni vanliga roser och plockar i sär eller?
En liten fråga bara:
Ni som ska ha rosenblad (riktiga) i kyrkan och som bordsdekoration var får ni tag på det? Köper ni vanliga roser och plockar i sär eller?
De flesta köper nog 10 pack rosor i tex mataffären eller p+å något torg där man kan få de ganska billigt, prova tex att köpa vid stägning då brukar man kunna få ett bra pris. Annars finns det att köpa på duka(tror jag) har i alla fall funnits vet dock ej vad det kostar men blir troligtvis dyrare i längden om man ska ha mycket.
Lycka till!
Hej!
Vill bara tipsa dig om att kyrkan nog inte lär vara särskilt intresserade av att rosenbladen sprids ut inne i kyrkan. Gissar att du inspirerats av filmer där små brudnäbbar går framför brudparet och sprider ut rosenbladen... Rosenblad intrampade i kyrkans matta är dock ingen höjdare... Men ute på trappen fungerar det ju bättre!
Hej Marja, kika på en tidigare länk om ämnet!
www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m235913.html
Vår florist ordnade det. Jag talade om för henne någon vecka innan att jag ville att hon skulle spara de rosor som hon inte kunde sälja för detta ändamål...
Fast eftersom hon är min vän, så tror jag knappast att hon lyssnade på det örat. Jag hade förväntat mig lite blomblad i olika färger av vad som fanns - hon beställde extra röda och gula rosor (dessa färger ingick i buketten) och det blev ca 5 liter kronblad som hon och min man "snoppade" av från rosorna. Det tog typ 5 minuter... men gud, så vackert det blev när de kastades. Vi hade även färska röda kronblad på bordet.
fd svart brud!
Jag har sett bilderna från ditt bröllop där ni fick rosenblad kastade på er - fantastiskt fint!
Min fråga är hur ni delade ut bladen till gästerna - i små påsar eller på något annat sätt?
Vi bad vår florist att spara de rosor som hon inte ville/kunde sälja som förstklassiga rosor, så vi kunde köpa dessa billigt. Men på eget initiativ tog hon dessutom kontakt med sina leverantörer och bad dem lämna "överblivna" rosor till henne på fredagen innan bröllopet, så det skulle bli "lite mer". Totalt fick vi två stora fång med rosor i alla möjliga färger, som vi inte behövde betala något alls för.
Det såg helt fantastiskt ut med dessa vackra färgglada rosenblad som landade på den vita snön på kyrktrappan! Så kör på rosenblad, det är kanonfint.
Ni som haft rosenblad i stället för ris, hur mycket rosor behövdes det och hur många gäster hade ni? Räcker till exempel två tio-buketter från torget med lite mindre rosor eller skall man köpa 10 buketter? Jag har ingen aning...
cicelly
Jag hade rosbladen i en liten fin svampkorg. Fram till vigseln låg bladen i vanliga små plastpåsar, alldeles före vigseln hällde vi ut dem i korgen och ställde ut den på herrgårdens trapp, vår bestman delade sedan ut dem efter vigseln och var och en fick ta nån näve innan vi kom ut.
Vi funderar också på att ha färska rosenblad, om vi får tag på det till ett vettigt pris. Jag funderar på att köpa små genomskinliga kuvert att lägga dem i, så får varje gäst varsitt kuvert.
Jag skakar liv i den här gamla tråden och undrar det samma som TS.
Vi ska vara utomhus och vill att vår lilla brudnäbb ska kasta blomblad framför oss... mest så att hon faktiskt får en uppgift.
Hur mycket blomblad tror ni behövs och hur får man tag i dom?
Jag såg någon bild där man hade gjort en strut av tårtpapper, jättefint med liten spetskant.
min vän fick gratis "halvvissna" eller skadade rosor från olika affärer, blomster butiker , åk innan stängning så kan man komma billigt undan.