• Coolio

Är vi för unga?

Jag och min pojkvän behöver råd från dom som är förlovade/gifta.. Han vet inte om att jag skriver detta men jag är orolig.. Jag och min pojkvän har pratat om att förlova oss ett tag.. vi har velat fram och tillbaka två gånger det är tredje gången vi är tillsammans, det är mest han som varit den som velat men han säger att det är för att han är rädd för han adrig haft så starka känslor för någon förut.. men nu så vill vi förlova oss.. vi älskar varandra och vi har ett bra förhållande och vi har utvecklats under våra "bravader" vi haft, eller vad man ska kalla det.. det har gjort så vi har lärt känna varandra på andra sidor än de där "gulliga"..
    jag har varit förlovad en gång förut men då var man så kallad ung och dum (15år) första pojkvännen jag hade.. men jag har nu med min nuvarande pojkvän är otroligt, jag älskar honom mer än livet.. och vi har drömmar ihop men som vi tar det lugnt med, men det är just förlovningen vi vill göra nu.. Han är 19 år och jag 18, är det för tidigt för oss???

tacksam för alla svar..

• Svar på tråden Är vi för unga?
  • Nini_m

Generellt tycker jag inte att det är för ungt att förlova sig i er ålder. Men när jag läste att ödet ska få bestämma och att en aktion på tradera ska avgöra om det blir av eller ej så tycker jag genast att det låter barnsligt och ogenomtänkt. Hur kan ni låta en aktionsvinst/förlust styra beslutet om förlovning. Om man verkligen älskar varandra och vill förlova sig så gör man väl det!

• Lucia05

Vill du verkligen förlova dig om du låter en Tradera-auktion bestämma åt er?

• CaHa

Min blivande ville att vi skulle förlova oss när vi varit ihop i ett år. Vi var då båda 19 år. Jag funderade och kom fram till att jag ville att vi skulle bo ihop först. Mycket kan ändras när man flyttar ihop. Vi gifter oss i augusti efter 10 år tillsamans så allt blev ju bra. Om ni inte redan bor ihop så är mitt tips att ni kanske ska testa det först.

• viola_soto

hej..
    jag är 20år o min man 22år.. vi gifte oss för en månad sen.. vi förlovade oss för ett år sen.. dvs jag 19 o han 21.. alla tyckte vi va för unga.. men vi trivas jättebra..de e bara ni som vet hur de känns o om de e värt att satsa på.. men om ni e säkra på att de är den rätta så kör på bara.. lycka till

• Snart_FruL

som jag ser det handlar det inte i er ålder om ni är gamla nog, ni är båda myndiga så ni kan göra som ni vill.

Men är ni verkligen mogna nog att förlova er seriöst? Allvarligt det är knappast ödet som styr om du vinner en auktion på tradera. Lägger du ett tillräckligt högt bud så vinner du ganska lätt...

Jag ser det mer som att ödet kan göra att man träffas. Ta mina föräldrar, min mamma hade tjänsteledigt från en kursgård men kom tillbaka en vecka tidigare än planerat, min pappa fick ta en enveckaskurs som gick 2 veckor senare än han tänkt på grund av sjukdom. Hade inte mamma kommit tillbaka tidigare och pappa kommit dit senare så hade de antagligen aldrig träffats...

fundera på varför du/ni vill förlova er, och fundera också på varför du vill att ett så pass viktigt beslut ska fattas av någonting eller någon annan än du själv...

Lycka till oavsett vad du/ni gör!

• december07

Nej va härligt att höra!
    Varför ska ni vänta pga åldern? det har inget med saken att göra. Avvakta gör man om man är osäker, Kör på och lycka till!

• creative

Jag var själv 17 år när jag förlovade mig ( 19 år sedan!) så själva åldern tycker jag inte är ett hinder. Däremot är dina tvivel i och med att du ställer frågan ett hinder. Vet du inte 100% att du vill detta har du ett tvivel som du ska lyssna på.
    Låt inte din pojkvän pressa dig om du vill vänta, förlova sig gör man när det känns rätt i magen!

• pickolina

Hmm, min syrra förlovade sig vid 17, skaffade barn1 vid 18, gifte sig vid 19 och skaffade barn2 vid 20.. Nu är hon 35 och fortf lyckligt gift med samma man, som för övrigt bara är några månade äldre än henne... Så, ingen kan spå om framtiden och unga eller gamla är ingen mindre eller större risk för att man går skilda vägar i framtiden. Jag skulle nog inte säga att din ålder gör dig för ung, däremot så tycker jag att ditt inlägg talar ganska starkt för att du kanske inte är redo...

Men, strunta i vad alla andra tycker/tänker och tänk igenom noga hur DU känner och vad som är rätt för DIG, sedan följer du ditt hjärta.. Det är det enda man kan göra, det finns inget rätt eller fel.

• November07

om du måste be om vårt råd är det för tidigt

"if there is a doubt, there's no doubt"
  • SadPsychoBitch

Hej!
    Visst kan man fråga här på BT, men samtidigt är det ingenting vi bestämmer och saker jag har lärt mig om människor är att de har mycket fördommar.

Jag förlovade mig när jag var 15 år, jag är idag 20 och jag är fortfarande förlovad, men samma kille.

Det är aldrig förtidig. Känner ni att ni vill förlova er gör det. Skippa vad andra tycker! Ni har erat liv och andra har sina.

Kör på, har du bild på ringarna?

Kram

• lillamillan

Då jag och min sambo blev tillsammans så köpte vi vanliga silverringar på torget och hade på oss på vänster ringfinger.
    Dom var inte graverade och vi såg inte varandra som förlovade...men upptagna.

Så det var ett kärlekstecken och ett tecken på att vi hörde ihop.
    Och jag tyckte att det kändes bra.

Det blev endå en skillnad när vi 2 år senare gick i butiker och tittade på förlovningsringar tillsammans, då var det ju något annat...graverade och allt.

Svar på tråden Är vi för unga?