• Snart fru 2

Fortfarande mullig.........suck

Hej!

Bara några veckor kvar och fortfarande pekar vågen på högt och figuren är mullig.
    Har hittat fin klänning men har ändå ångest och speciellt över att se plufsig ut i ansiktet. Någon som känner igen sig och som kan dela med sig av tips för att hantera de negativa känslorna kring detta.

• Svar på tråden Fortfarande mullig.........suck
  • mammaK

Jag känner absolut igen mig!
    Jag försöker tänka att bara min man tycker jag är vackrast (vilket han gör) så är det ju huvudsaken!

• Glitterkråkan

Jag tycker det är dags att vi börjar bli mycket mer kritiska mot medias skönhetsideal! Människor sväljer dessa ideal med hull och hår och går runt och mår dåligt, det är tragiskt!
    Nej, det är dags att vi tar ansvar och själva börjar avgöra vad vi tycker.

Bestämmer du dig för att du är vacker så kommer du bli vacker! Skriv i en bok varje dag att du kommer vara en fantastiskt vacker brud (eller liknande), det kommer att hjälpa dig!

Lycka till!

• Superpuman

Ett litet må-bra-tips kommer här:
    Kliv upp i ottan och ta en promenad på minst 45 minuter. De första dagarna kommer du förmodligen att hata idén men sen känns det underbart. Nu på sommaren är det så vackert ute tidigt på morgnarna att man blir alldeles lycklig. Att midjemåttet minskar och man känner sig piggare får man på köpet.
    Jag kliver upp 5.30 varje morgon, dricker en kopp kaffe (har laddat bryggaren på kvällen så jag behöver bara släpa mig upp och trycka på knappen) och sen går jag snabbt i ca 55 minuter. Jag mår toppen! Har säkert tappat flera kg, jag har inte vägt mig men kläderna börjar sitta löst. Jag äter bättre, sover bättre, är gladare och piggare. Jag går i Hagaparken i sthlm och lyssnar på radio hela vägen, det är den bästa stunden på dagen faktiskt. Sen när jag kommer hem dricker jag ett stort glas vatten, stretchar, duschar och äter frukost. Det var mitt må-bra-tips, lycka till!

• alexaa

Min erfarenhet är att viktminskninar syns ganska tydligt först i ansiktet.. så det kanske inte behövs alls många kg för att du ska bli nöjd och känna dig jättefin!!!!! Sen är det ju så också att man är sin egen största kritiker. Försök se utanför dig själv, antagligen ser du inte alls lika plufsig ut som du själv tycker!!!

• mammaK

Jag talar nu för mig själv:
    Jag skulle må ännu sämre av att gå ner så det "bara" syns i ansiktet. För då skulle allt annat se större ut, för många kilo är det...

• Snart fru 2

Mamma K

Helt rätt jag skulle inte vilja vara smal bara i ansiktet. En tröst är att propotionerna stämmer = stor överallt

Tack för era tips jag ska försöka och jag vet att jag är vacker på mitt sätt men när deppigheten faller in och valkarna gör sig påminda är det ibland långt borta med den inställningen

Morgonpromenaderna låter underbara!!

• mammaK

Snart fru 2
    Jag känner verkligen igen mig i det du skriver!

• Snart fru 2

mammaK

Jag försöker också tänka på att min man älskar mig och vad som är viktigast i livet dvs att vi alla är friska men det hjälper inte ibland när man står i provrummet. Jag är jättelycklig i livet men det som stör mig är min vikt och det har gjort i många år och jag har provat allt och då menar jag allt utom operation. Det har dock accelererat med ångest just inför brudklänning och den stora dagen även om jag vet att jag driver på det själv med hjälp av alla ideal så får det mig att må dåligt mellan varven.......
    Skönt med någon som försår hur det kan kännas... När är din stora dag?

• mammaK

Allt du skriver är som jag själv har skrivit det.

Det värsta är att jag har börjat gå omvägar för jag tror att alla viskar bakom ryggen på mig. Jag har oxå testat allt utom operation och så ska jag få testa en tablett nu, för reductil hjälpte inte. Jag har oxå ångest för klänningen, jag har själv valt modellen men börjar få mer och mer ont i magen, tänk om jag inte blir vacker! Jag vet så klart att man kan vara vacker fast man är stor men ändå...

Jag gifter mig 11 augusti, du då?

• Mrs. Robinson

Nu far jag nog pa huvudet av alla men....

Jag har gatt med 5 extrakilon som jag har velat bli av med sedan jag borjade planera mitt brollopp for ett ar sedan. Forsokt och forsokt - sprungit, svettats, ALLES

for 2 veckor sedan stod jag inte ut langre, jag fick panik och gjorde "kalsoppedieten"

Nu sitter jag har 4 kilo lattare. Klanningen sitter som den ska, har gatt ner en storlek - Och jag kanner att jag kan sta dar framme och kanna mig som snyggast och se tillbaka pa vara foton resten av livet med stolthet och sjalvfortroende.

Jag vet att det ar galet. Men - i like it.

• mammaK

Ja tänk om det bara var 5 kilo för mig med...

• Wellness Coach

Vad är "kalsoppedieten" den har jag alldrig hört talas om ????

• Lisa1

Håller med mammaK, det viktigaste är att du känner dig nöjd och tillfreds med dig själv på din stora dag. Tänk - du har ju en man som vill GIFTA sig med dig och spendera resten av sitt liv med dig! Tänk hur många som lever ensamma och suktar efter kärlek.

Samtidigt förstår jag din önskan om att gå ner i vikt. OM du nu önskar. Men kom ihåg, detta måste vara något som kommer från DIG. Gå aldrig(!) ner i vikt för någon annans skull, det MÅSTE verkligen komma från dig. Du måste ju faktiskt ingenting vad gäller detta med vikten (läs Dr. Phils 7-stegsmetod så förstår du precis, en stor del av detta med viktproblem och viktminskning är ju delvis relaterat till emotionella aspekter och väl invanda vanor). Du är fri att se ut precis hur du vill, kom ihåg det. Samtidigt kan det finnas hälsoskäl till att gå ner i vikt. Knäproblem, "mycket kropp" för fötter att bära på etc. Så jag kan verkligen förstå din önskan om att förlora i vikt, och desperationen över att ha "provat allt".

Kom ihåg, för att lyckas måste det komma från DIG, och det måste ske på ett sätt som just DU känner att du kan genomföra det på. Grunden i en viktmiskning är ju att energiintaget måste vara mindre än det du gör av med. Är väl ingen nyhet, så därför handlar det om att veta HUR man genomför detta i vardagen praktiskt.

För några månader sedan hjälpte jag en tjej här på BT som köpt en för liten klänning (= hon fick inte på sig den när bröllopet började nalkas). Hjälpte henne med en massa "nu är det bara några veckor kvar"-tips och tror även att hon minskade en del i vikt. Observera - det är stor skillnad på att tappa storlek snabbt och att bränna fett (även om hon nog gick ner en del i fettvikt också). Detta är inget jag på något sätt rekommenderar i vanliga fall, men om du nu vill gå ner i omfång till bröllopet så innehåller denna tråd MASSOR med svar på hur man gör detta (och "relativt" hälsosamt jämfört med andra metoder):

brollopstorget.se/Forum-2-19/m1830004.html

Ett STORT lycka till!!!

Svar på tråden Fortfarande mullig.........suck