Stackars grundlurad sambo!! haha!
Imorse klockan 08.15 ringde telefonen hemma hos oss. jag spelade yrvaken fast jag var pigg som en mört och fumlade över luren till sambon med orden: "Svara.... svara du..."
Han svarade och en röst talade om för honom att om det var så att han stog som ägare för bilen med reg nr XXX XXX hade han haft inbrott i bilen med inslagen ruta. *urk*
Stackars sambon flög upp ur sängen, svor så det ekade och på med kläderna. Jag hade nååågot svårt att hålla mig för skratt..
Hörde hur ytterdörren slogs igen och sprang in i vardagsrummet där jag gömd bakom gardinen kunde se hur min stackars älskling gick fram till bilen, inspekterade.. och jodå, rutan var ju borta och på insidan låg mycket riktigt glassplitter... (jag hade kvällen innan lagt ut min bilnyckel så hans polare hade denna morgon helt enklet gått in i bilen, vevat ner rutan och lagt splitter på sätet)
han fick stå där i ca 3 min (förmodligen väääldigt lååånga tre minuter för honom) innan jag såg hela grabbgänget krypa fram ur buskarna, räknade till 3 och sedan slängde sig över sambon med ett vrål. jjag har nog aldrig sett sån förvirring i min älsklings ögon, jag stog och gapskrattade i fönstet!!
Han blev ombedd att packa en väska & sedan drog de iväg. Så nu är man solo idag och förmodligen en bra bit in på natten också. Är så glad att han har så många bra polare, de kommer göra detta til världens upplevelse för honom. Fallskärmshoppning bla.. haha!!
Trevlig helg på er!!