• Wicks

Doppresent - egen

Ska köpa n penna för att skriva på glas i att annat samanhang, funderar på att dra nytta av den här med.

min syster har fått barn för nån månadsedan och har gett oss presenter (när vi fick vår dotter), har velat ge något till hennes barn, vem vill att det ska vara något speciellt. har inte vidare mycket pengar (kanske en fördel då man blir mer finurlig utan) och funderar nu på vad man kan göra.

funderar på att skriva:
    hela namnet
    ----------
    födelsedag, tidpunkt

kan det vara något? på vad kan man skriva dvs en godiskål eller vad jag vara trevligt? ett ljus (dvs ljushållare i glas)?

• Svar på tråden Doppresent - egen
  • SpookysKira

Det kan ju absolut bli en jattefin present! en skal eller ljushallare later bra, eller kanske en ram i glas?

• Wicks

ram lät ganska smart *håller med ;_)

• Gable

Om du vet att hon skulle uppskatta en sådan present så är den ju klockren MEN om hon inte gillar graverat glas så bör du nog tänka om.

• c_t

Det finns annars en jättebra sida där man kan köpa en filt med barnets namn och födelsedatum, jättefina.

ska googla lite och länka

• Skalaren

Tycker att de bästa doppresenterna är sådant som faktiskt kan användas av barnet. Om man ger bort t.ex. tavlor med avtryck av barnets fot/hand ska man nog vara ganska säker på att det uppskattas av mottagaren. Skulle verkligen inte vilja ha en massa lull lull till mitt barn som man förväntas sätta upp på väggen eller ha framme. Men vissa uppskattar säkert sådana presenter jättemycket.

• Lilla Li

Ja - ge något som kommer uppskattas och användas. Inte något man bara ställer i en hylla.

Vi köpte en gammaldags skrinda i trä till ett barn som döptes. Den använder de hela tiden - att köra barnet i, att låta barnet leka med och dra egna dockor och leksaker, och att köra packningen i när de är på utflykt. På ena gaveln målade jag med träfärg och skrev barnets namn och födelsedatum. Finns på Claes Ohlson.

• c_t

Håller med dig skalaren.

Sia har ju sin barnserie med allt möjligt. Porslin, stolar, speldosor osv osv

• Wicks

Gable, skalaren: dels uppskattas sådant av åtminstonde modern ( min syter) skulle ajg tro, men dessutom är de tnågot sådant ajg vill ge. vill inte ge en present till barnet nu utan ett minne i sådanafall. däremot behöve rju fmailjen inte välja att spara det. har inte alls något krav på att något ska stå framme eller uppskattas, utan ger i förhoppninga tt det gör det. Det är ju till barnet jag vill ge gåvan, inte föräldrarna.

c_t: det var en trevlig läänk *tycker*
    tycke rdock inte riktigt om halvpersonliga saker dvs personligt så att man kan sätta sin prägel på det men inte mer. tycker det är trevligare att göra samma filt själv
    dessutom var priserna inte riktigt i min klass *erkänner*
    som sagt så gillar ajg iden, men tycke rom att pyssla.

• Blivande fru pettersson

Om pennorna fungerar på proslin också kanske du kan köpa en spargris? Då kan du lägga i några tior bara eller så, så det "skramlar" lite om den.

• Blivande fru pettersson

*porslin

• c_t

Jag som inte orkar pyssla tycker att det är kanon

• Wicks

_MA_ jo det kanske vore en rolig ide *tycker*

Svar på tråden Doppresent - egen