personlgia glas
hur gör man för att skriva på glas. vet itne exakt vad ajg är ute efter, men folk brukar skriva sina namn på bröllopsglasen (borde vara som emblossing?) och det är det jag är ute efter. hur gör man och vad behöver man?
hur gör man för att skriva på glas. vet itne exakt vad ajg är ute efter, men folk brukar skriva sina namn på bröllopsglasen (borde vara som emblossing?) och det är det jag är ute efter. hur gör man och vad behöver man?
Det finns schyssta pennor på Panduro som man bara skriver med på glaset som vanligt och sedan bränner i ugnen. Mycket mer lätthanterligt än pensel om man inte är van.
Vill du ha en speciell font eller inte gillar din handstil kan du skriva ut namnet i rätt storlek på en skrivare, klippa ut och tejpa på insidan av glaset. Sedan följer du helt enkelt mallen med pennan.
Stämpla på ett glas är nog jättesvårt och embossing vette katten om det håller så bra. Om du vill ha struktur på namnet finns det även tuber med relieffärg på Panduro. Kräver lite övning innan man ger sig på att skriva på glaset men blir säkert kanonsnyggt!
Om man inte vill/kan skriva själv hittade jag alldeles nyss efter tips från nån trevligt BT tjej en rolig länk: www.vimsadekor.se. Kolla under bröllop. Man kan ju även skriva egen text om man vill, och välja färg och font oxå.. kul ide tycker lilla jag.. som inte skriver så himla snyggt precis och som inte är superpysslig utan mer "pyssellight"
Jag har gjort placeringskort i lera som jag har skrivit på med reliefpenna. Det står på pennan att den kan användas på glas. Då blir det ju texten utbuktad, den ska inte brännas, så frågan är ju om det håller på ett glas som man ska hålla i och som blir blött?
Pennan är i alla fall köpt på Panduro.
burken: fast de verkar man kunna ta loss?
novalii: du råakr inte ha några kort på hur ditt blev? vad kostade pennan?
Ellte: vet du vad pennan heter? någon uppfattnign om vad den kan tänkas kosta?
iden med mall bakom lät trevlig, även då käns risken för att det blir rätt vingligt dock (dvs som vanlig hanstil) men troligen bättre iallfall.
hur funakr refilfärg och håller det?
Wicks: Du har inte möjlighet att ta en sväng in på Panduro? De vet ju såklart bäst hur deras produkter funkar.
Om du går in på deras hemsida (www.pandurohobby.se) och söker på "PENNA GLASFÄRG" får du upp alla färger. Kostar 48:-/st. Tuberna med relieffärg kostar 49.50 (t.ex art# 249107) och jag har faktiskt aldrig använt dem på glas/porslin utan bara på papper så jag vet inte hur de funkar :D
Tror fö att glasfärgen går att tvätta bort innan man bränt den medan relieffärgen kan vara svårare...om man nu skulle skriva fel eller slinta ;)
Annars är det ju väldigt fint att gravera glasen ( - det har vi gjort ) På det stället vi beställde ifrån fick vi betala 149 kr för 2 glas med gravyr.
Ellte: var in på panduro en svänmg i dag (gör ajg aldrig om... fanns alldeles för mycket skoj dör ju ) och de hade inte så mcyket gälalnde glas, svart penna typ. lite färgbukar med men föredrar jsut pennform, kanske borde besätlla isätllet (kan man få det tillb utiken för at tundvika frakt?).