• sandys

Förlovningspresent?

En av mina älsta vänner har just förlovat sig, de har även precis flyttat in i en ny bostad samt ska inom en månad ha sitt första barn. Jag vill så gärna köpa en present till dem nu för att fira detta - är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig - vad ska jag köpa? Det ska gärna vara något symboliskt men inte för cheesy.

Stort tack på förhand!

• Svar på tråden Förlovningspresent?
  • Smultronsommar

Vad är de för personer? Vad har de för intressen? Ett par vänner jag känner är riktiga tedrickare och älskar temuggar! Sen visste jag också att den ena personen gärna ville ha en viss typ av temugg. Så jag gav dem två likadana temuggar i den modellen som den ena personen ville ha och sedan lite goda teer. Lagom present och jätteuppskattad!

• sandys

Tyvärrkänner jag honom ganska dåligt (allt har gått väldigt snabbt) och kan därfrö ej svara på om han dricker te eller ej - men tusen tack för tipset!

Är det någon mer vänlig person som kan tipsa mig om en kombinerad förlovnings och inflyttningspresent (till babyn handlar jag något annat)? Det behöver ej vara varker dyrt eller pretantiöst - så länge det finns en god tanke bakom presenten : )

• Smultronsommar

Vet ju inte hur mycket pengar det rör sig om, men kanske presentkort på en restaurang? Se till att det är långt giltighetsdatum bara, då kan de gå ut och äta när barnet blivit lite större. (sådana presentkort brukar gälla 1 år ca).

Den nya bostaden är det hus eller lägenhet med balkong? Köp något till balkongen/trädgården. Något ätbart typ smultronplantor, rabarber, vinbär, jordgubbar, hallon, tomater, pysalis mm. Brukar inte kosta så mycket.

• sandys

Presentkort på restaurangbesök - vilken toppenbra idé! Tusen tack!

Svar på tråden Förlovningspresent?