• merelyme

Förlova sig med annat är ring?

Hej!

Jag vill fria till min sambo men vill absolut inte att han ska ana något i förväg. Han bär inga ringar och jag har faktiskt ingen aning om vilken storlek han ska ha... HJÄLP! De ringar jag tittat på kan inte ändras allt för mycket i storlek.

• Svar på tråden Förlova sig med annat är ring?
  • Lilla Li

Kul! Men du behöver ju faktiskt inte ha en ring bara för att du ska fria. Min sambo friade till mig och sedan valde vi ut ringar tillsammans.

• rocketqueen

Du kan ju ha ett ringmått med dig!

• zukigirl

Eller köp en symbolisk ring. En sån där billig som man kan justera storleken på. Och sen går ni tillsammans och köper dom riktiga ringarna. Om din sambo är en man med humor så köp en fantomenring eller liknande rolig. Det blir ju ett minne som ni aldrig kommer att glömma.

• Mia Maria

Jag och min pojkvän tänkte använda oss av klockor istället. De ska symbolisera att vi vill leva med varandra resten av våra liv, evigheten.

Sen ska vi ha vigselringar istället, känns meningslöst att köpa två ringar när man istället kan få både ring och klocka.

• Suzy

Ett par jag känner köpte halsband i stället för ringar.

• MrsS

Min kompis friade till sin hustru med en ring som han gjorde av gräs. Bara tvinnade ihop en ring. De har de inramade hemma nu, det ser jätterart ut.

• Ladye

Min sambo friade till mig genom att ge mig ett par ursnygga skor som jag ville ha till mitt framtida bröllop(älskar skor) och det hade jag sagt till honom och 10 rosor.
    Sen var det jag som valde förlovningringarna till oss.=)Och målade en tavla och frågade om han ville dela denna kärlekring med mig.
    Så ett par skor=)

• merelyme

Tack för alla bra tips!! Jag har gjort så här: Köpt en liten silverram med två hjärtan, ett större för foto och ett mindre för gravyr. I det ska vi (förhoppningsvis) ha ett foto från vår förlovningsdag med våra namn och datum graverade på det mindre hjärtat. Det ska min sambo få tillsammans med hela konkarongen! problemet är att han nu har börjat prata om att vi borde förlova oss och det i december... Jag får slingra mig ganska mycket men försöker spela med helt enkelt. I augusti reser vi bort en helg och då kommer han få sig en riktigt stor överraskning! :)

Svar på tråden Förlova sig med annat är ring?