morgongåva till honom
tänkte ge min pussgurka en morgongåva.....snälla....tips om vad?
tänkte ge min pussgurka en morgongåva.....snälla....tips om vad?
Secret Box, klocka, armband, halsband, "jag-älskar-dig-bok", en upplevelsepresent, en kärleksweekend till 1-årsdagen, en finare Whiskey, en tavla på dig...
Vad är han intresserad av, hobbies?
Nya trådar med massor av tips:
www.brollopstorget.se/Forum-1-10/m2216370.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-10/m2252734.html
Jag har satt ihop 12 kuvert, 1 för varje månadsdag det första året tillsammans. I den olika kuverten finns det olika saker, skattkarta för present att finna i lägenheten, utflykter mm.
1. Var sin ny morgonrock (blå och rosa)
2. Favoritfrukosten serveras (amerikanska pannkakor med lönnsirap, juice, bacon och ägg).
3. Bröllopsalbum färdigt (min M2B gillar inte sånt pyssel men älskar när det är färdigt).
4. Jag gör 3-rätters middag till oss hemma
5. Jag kommer till ditt jobb och tar ut dig på lunch-dejt.
6. osv....
Jag köpte en brevlåda med vårt nya familjenamn på, kanske inte världens roligaste present men min man blev otroligt glad över att få se vårt gemensamma namn. Brevlådan köpte jag på flexbox.se
Svårt när man inte känner honom. En secret box, d.v.s. ett album med lättklädda bilder på dig själv är ett vanligt tips. En klocka eller ett fint smycke kanske. Jag tänkte beställa ett hänge med min och min sons bild graverad på. Finns på www.jewelbasket.com.
Novemberbrud
Det du gjort låter otroligt spännande! Med månadsdag menar du från det datum ni gifte er, eller? Så han får ett nytt kuvert efter 1 månad, 2 månader osv?
vad kul med så många svar & tips:o)
Tror att det blir kuverten...låter annorlunda o kul.När ger man det 1:a?på bröllopsdagens morgon?ska man då berätta att varje månad dyker upp ett nytt kuvert?kram på er alla som svarat o svarar
Novemberbrud07 :
Tyckte oxå det lät jättemysigt! Har tänkt köpa ett guldhalsband till min blivande med det finska lejonet på. Men skulle kunna tänka mig att göra något sådant som du beskriver också. Det blir ju lite till oss båda två liksom. Man kan ju köpa biljetter till nån konsert man vill gå på tex... Himla mysigt! Tack för tipset!
Finska lejonet?oj....nu blev jag intresserad.Berätta mer....var får man tag i det?
Julibrud i Lomma : Dom har faktiskt det på Guldfynd. Ett jättefint hänge med finska lejonet. Min sambo är inte mycket för smycken men just det kommenterade han för ett tag sedan. Det kostar 1800 kr tror jag det var. Jag behöver väl inte nämna att min sambo är finsk va!?
Jag kommer efter att ha fått iden här att köpa en brevlåda som jag målar själv och på vilken jag skriver vårt nya efternamn som vi har hittat på tillsammans. Jag bytte för två veckor sedan och min blivande kommer att ta mitt efternamn efter vigseln. Vilken härlig start med en fin brevlåda som jag dessutom gör själv. Nu fick jag lust att sätta igång med en gång, synd att det är kväll och att alla affärer är stängda. Var köper man en omålad brevlåda? Är det någon som vet? Gäller att sätta igång, det är mindre än tre veckor kvar...
Ja precis det blir en mysig grej tillsammans. Det behöver inte vara dyra grejer men saker som man vet den andra uppskattar!
Vi gifter oss 10/11 så det blir ett kuvert den dagen (i det har jag inte bestämt mig vad det ska vara i ännu)
Sedan
1 Månad - alltså 10/12
2 Månaders - 10/1
osv.....
12 Månades/1 År: har heller inte bestämt, det får bli något speciellt. Kankse en weekendresa någonstans eller så!
Ja det blir lite mys första året, sedan kanske man saknar det men då får man hitta på nåt mer/nåt annat!
Jag tänkte att man i samband med det första kuvertet säger att första året kommer det dyka upp 12 små kuvert någonstans i lägenheten den 10:e varje månad!
Så det första kuvertet blir ju en liten morgongåva, som sagt jag vet ej vad. Men inget jättestort kanske men ett minne!
Så första blir till M2B & resten blir till oss båda men överraskning för honom!
Novemberbrud07
Jag tycker din ide med kuverten är helt underbar, kör på det! På någotvis kommer jag försöka hitta på något liknande om jag inte hittar de snygga manchettknappar som jag sett till min m2b. Kan man ge dem isåfall på bröllopsdagen så att han har dem på sig dem då, på premiär så att säga?! Hur gör ni andra?
Gerda?
Humma 11/8? Din idé med gammal fin whiskey var också toppen!
Hjälp vad svårt det här är...kram på er snart är det dags
Novemberbrud07 :
Jag gillar det där med att det är till båda... Tack igen för idén! Nu måste jag bara komma på vad jag ska lägga i kuverten!