• tingelingelingan

ingen möhoppa....

har ända sen vi skickade ut inbjudningskorten till bröllopet varit beredd på att bli hippad. nu är det inte ens två veckor kvar till bröllopet och jag börjar inse att det inte kommer bli nått.
    det är ingen som ordnat med nån svensexa för min blivande man heller, trots att de har umgåtts i ett stort gäng de senaste 20 åren.
    är inte det lite konstigt. över 50 kompisar bjudna på festen,nästan alla bor i samma stad. själv har jag varit med och hippat 4 av vännerna som kommer.

jag vill ju bli hippad!!!

• Svar på tråden ingen möhoppa....
  • PennyJenny

Men du gifter dig ju inte i dag eller hur? Då finns det väl ännu tid kvar för att bli överraskad och att både du och mannen får möhippa och svensexa. Helgen som kommer är ju kvar. Och en massa eftermiddagar och kvällar. Sambon fick sin svensexa i onsdags eftersom det inte gick att få ihop hans gäng på en helgdag innan bröllopet. Så ge inte upp, den kan ännu komma. :)

• Joleen

Säg inte det, meningen är ju att det ska vara hemligt!

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Vänta du bara en helg innan kanske,bara för att ni ska vara oroliga

• tingelingelingan

önskar ni har rätt, men tror ärligt talat att det inte blir så.
    både jag och sambon har två barn var från tidigare förhållanden, och vi har alla barnen hemma just till helgen.
    dessutom ska de båda minsta ha barnkalas till helgen, så det vore totalt opassande.
    ett par av mina närmaste vänner är dessutom ute och seglar tillsammans och kommer inte hem förrän två dagar före vi gifter oss.

• LindaBirgitta

Be din m2b höra av sig till din tärna och fråga om när de hade tänkt hippa dig. Så att han kan planera att vara hemma med barnen. Då får hon ju veta att du hemskt gärna vill ha en, och har hon mot förmodan inte redan planerat en så får hon väl skynda sig! Du kan ju inte gärna ta upp frågan med henne själv, eftersom det ska vara en hemlis och dessutom kanske det känns dumt.

Så kan ju du göra likadant för din m2b.

• DeeDee

tingelingelingan
    Tror också att det blir hippa - tror bara att dina kompisar är ovanligt bra på hålla saker hemliga. Helst som varken du eller M2B har blivit bortrövade än. Sannolikt sker allt på samma dag.
    Om det ändå inte blir så, försöka att se det positivt. Man kan faktiskt vara bra vänner även om vännerna inte arrangerar just möhippa. Det är så mkt med bröllop och man skall inte glömma sådant som händer efter bröllopet, tex en middag eller en utflykt tillsammans med tjejkompisarna i efterhand.

Svar på tråden ingen möhoppa....