HJÄLP!
Hej!
Min bästa vän ska gifta sig och jag är tärna/vittne (borglig vigsel).
Jag ska stå för en lyckad möhippa, men är luspank på ideér... Snälla hjälp!!
Hej!
Min bästa vän ska gifta sig och jag är tärna/vittne (borglig vigsel).
Jag ska stå för en lyckad möhippa, men är luspank på ideér... Snälla hjälp!!
Vi hade choklad provning för en kompis på hennes möhippa.
Det var jätte kul och riktigt lyckat. Även för dem som inte är choklad tokiga!
Hur många är ni som ska va med vid möhippan?
1. Bjud in fler av de bjudna tjejerna att hjälpa dig, det är inte meningen (eller så kul) att man ska planera helt ensam.
2. Tänk ut saker som bruden gjort eller varit inblandad i tidigare, som ni kan använda. Tex så var min syster lucia där vi bor och var väldigt stolt över det, så hon fick gå luciatåg i centrum med möhippegänget som tärnor!
3. Det måste inte vara extravagant eller jättedyrt. Vi la 300kr per person vilket inkluderade mat hela dagen, en del dricka, ett sexparty och pengar över till album och sånt efteråt. Det enda vi betalade själva var alkohol, pendel, inträde på en klubb.
Lycka till!
jag hade möhippap var jätte roligt blev kidnappd på jobbet.Fick dansa afrikanskt och sumobrottas.
Vi blir nog 6st tjejer, 7 med bruden
Ni kan ju ha en trevlig dag på ett spa, med tillhörande massage för bruden. Sen kan ni vara hemma hos dig eferåt och mingla lite o ha lite småplock som snacks o vin osv.
På kvällssidan kan man gå ut o äta på en restuarang, ev gå ut på krogen efteråt. Beror ju lite på hur bruden känner för det.
Jag har precis sytt ihop en möhippa till min bästa vän, vars bröllop jag ska vara tärna på.
Hon hänger här inne MEN om du vill kan jag maila lite ideér till dig samt vårt program? Annar snokar hon reda på att det är jag...
Beror HELT på vad hon gillar att göra men en sak osm jag skulle velat gjort, min möhippa var jättekul, men en sak jag velat göra var att sjunga in en låt på cd i studio! :D
Kan det vara nåt?
läs inlägget "tips till lyckad möhippa" skrevs i lördags och det var kanon. Lycka till
Sumobrottning eller en lektion i lap dance
Bland andra saker ordnade vi en champagneprovning, det var jättekul och jätteenkelt - och kändes som en bra början på kvällens festligheter. Så här gick vi till väga. Varken vi som arrangerade eller deltagarna kan ett smack om champagne, men det blev jättebra ändå!!
Vi köpte fyra flaskor bubbel (se nedan förslag) och så gick vi in på systembolagets hemsida och antecknade vilka smaker som de anser att champagnen har.
Sedan skaffade vi ett par av dem smakerna som "smakprov" - till exempel gröna äpplen, kakao - och skar upp i små skålar. Dem lade vi mitt på bordet (cirka fem-sex stycken). Sedan skaffade vi lite andra smaker, som man inte hittar i champagne: kokt blomkål, kanel, läder och lade på bordet också.
Alla som deltod fick två papper. Ett som det bara stod 1, 2, 3, 4 i fyra stora rutor. Detta använde dem för att ställa sitt glas i för att hålla reda på vilket glas som var vilket. Och så fick dem ett "protokoll", vilket helt enkelt var ett rutnät med alla smaker och nummer 1, 2, 3, 4.
Så hällde vi upp champagnen i ett annat rum, så deltagare inte såg vilken flaska som serverades.
Alla provade champagne, sniffade på smakerna, kryssade i rutorna och skrev dit även andra smaker som de kände.
Sedan röstade vi om vilken champagne som var bäst och sämst, coh sedan fick B2B välja vilken hon gillade. Detta blev sedan fördink på bröllopet!!
Efter provningen läste vi högt upp vad som stod i systembolagets anteckningar. Jättekul (typ, kokt blomkål förekommer ALDRIG i champagne).
Det var jättekul, och även dem (de allra flesta) som aldrig aldrig aldrig trodde att de kunde något, kände stora skillnader, kände igen många smaker och hade kul!
Förslag på champagne för 12 - 18 personer:
7567 Rotari (italienskt) 96:-
7738 Freixenet (spanskt - hemskt!) 67:-
7686 Andre Clouet (äkta champagne - god!) 239 :-
7557 Castellane (champagne - bra!) 209:-
Pris per person: 50:-
Förslag på champagne för 6 personer (halvflaskor):
7738 Freixenet (spanskt - hemskt!) 41:-
7557 Castellane (champagne - bra!) 119:-
7549 Pol Roger (champagne - OK) 167:-
7486 Prosecco la Robínía (italiensk) 49:-
Pris per person: 76:-
När min bästa vän gifter sig - så vet jag att hon vill hoppa fallskärm - tandemhopp så det ska vi försöka ordna. Det kostar 1500-2000kr
Jag kan rekommendera följande aktiviteter:
1. Mordmysterium
www.mordmysterium.se
Här genomför ni en mordgåta tillsammans under en middag på restaurang eller hemma. Alla får varsin roll och det händer grejer hela tiden. En i gänget är kvällens mördare. Finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.
2. Gökboet (Göteborg)
www.gokboet.se
De har allt inom aktiviteter. perfekt ställe för svensexor och möhippor. Bra och trevlig personal.