• Tinamej

vad ger man i gåva till tärnan?

Min syster och min bästa vän ska vara tärnor på bröllopet om fyra veckor. Jag har tänkt att lägga ca 300-400 kronor på deras presenter, per person. Jag har även köpt deras skor och klänningar, så ekonomin ger inte utrymme till mer. Men jag har verkligen helt fastnat... Vad ska jag köpa?! Ge mig idéer, tack!

• Svar på tråden vad ger man i gåva till tärnan?
  • _Ninna_

Jag tänkte ge mina tärnor "hope-halsband" som säljs av barncancerfonden. Jag tycker dels att de är snygga och sen gagnar man ju ett bra ändamål också.

• Sandymon

Jag har precis beställt Hope halsbandet till min toastmadame, efter tips här på BT. Det är verkligen fint och en superbra present tycker jag. Finns på barncancerfondens hemsida.Till min tärna, som är min syster, kommer jag betala frisör och del av klänningen, så jag har beställt Astrid Lindgrens bok, Allrakäraste syster, mer som symbolisk present.

• Sandymon

Verkar vara poppis med Hope-halsbandet.. ;)

• Kakan -07

Hope-halsbanden har jag också tittat på. Även Pandora-armband. Till det kan man köpa olika berlocker och på så vis bygga på armbandet allt eftersom.
    Vi får se vad det blir..!

• _Ninna_

Appropå hope-halsbandet så såg jag att Guldfynd nu säljer ett halsband till förmån för Astrid Lindgrens barnby. Kanske kunde vara ett alternativ?

www.guldfynd.se/index.jsp

• katty

Är det någon som har en större bild på HOPE-halsbandet. På barncancerfondens sida ser man knappt hur det ser ut...

• Cactus75

Jag tänkte oxå ge mina två tärnor och toastmadamen varsitt Hope-halsband, tänkte ge dem det på morgonen hos frisören så de kan använda det under dagen. Tänkte även ha ett själv som halssmycke!

• Pokiyoo

Har ett HOPE halsband, de är verkligen jättefina!!

• Tinamej

Måste nog kolla in det här med Hope-halsbandet, det verkar poppis... Tack för tipsen! Är det någon som har givit ngt annat än smycken?

• Mrs*N* 18/8

vad kostar hope-halsbandet?

• Sandymon

Hope halsbandet kostar 295 kr.

• Tinamej

Nu har jag köpt smycken till dem! Det blev inte HOPE-halsbanden, men de köpte jag däremot till mina syskonbarn, som ska sjunga på vigseln. Till tärnorna blev det var som fotlänk som de kan ha på bröllopet. De går i samma ton som klänningen och de har säkert inte tänkt köpa en sån själva. Blev väldigt nöjd!

Svar på tråden vad ger man i gåva till tärnan?