• hera

Någon som har testat rockring

Läste att rockring skulle vara ett effektivt sätt att bli av med bilringarna runt midjan. Köpte en men det fungerar inte alls. Sen läste jag att det bästa skulle vara en som är vattenfylld. Är det någon som har testat? Sen finns det ju olika stora också?

• Svar på tråden Någon som har testat rockring
  • rocketqueen

Hur länge rockar du om dagen? Vattenfylld eller inte tycker jag inte spelar så stor roll.

• Frantic

Man kan inte punktförbränna fett, bara punktbygga muskler. Man kan bränna jämnt över hela kroppen, och så kan man jobba med lokala muskelgrupper som magen i ditt fall, men om du inte får ned fettlagret så kommer du ha en stark mage under hullet. Mitt råd är allsidig träning, löpträning, cykling simmning och lite styrkepass. rockring ger jag inte mycket för, men det kanske är kul.

• hera

Rocketqueen

Började nu i helgen så jag har som sagt var inte fått upp själva tekniken. Det är nog bara att ligga i så kanske det kommer av sig självt efter ett tag.

• rocketqueen

Oj, ja så effektivt är det inte! :D Du kanske kan komplettera med ändrad kost och konditionsträning om du vill ha bort magen? Oavsett så är det superbra att träna magen och ryggen, då får man stöd för hela kroppen... Rockringsrörelser funkar på många iallafall. Tänk på att spänna magen under tiden!

• tinam

Jag skulle också vilja ha en sådan rockring, vart kan man få tag i en sådan?

Svar på tråden Någon som har testat rockring