Ska ni förlova er på midsommar?
Tänkte höra om det är några fler som ska förlova sig på midsommar iår?
Tänkte höra om det är några fler som ska förlova sig på midsommar iår?
Vi tar ett steg i taget så får vi se vad som händer härnäst efter förlovningen...
Har så roligt när folk frågat senaste veckorna om vi inte ska förlova oss snart och jag har förnekat å det bestämdaste och sagt att det nog lär dröja ett bra tag till.
Lyckades dock inte hålla mig idag när jag träffade en gammal kompis och fikade :-O men jag litar på henne så det är lungt ett par dagar till - dvs torsdag.
Har bokat bord på en av våra absoluta favoritrestauranger idag plus hotellrum (restaurangen ligger cirka 3 timamr med bil bort så det är inte nästgårds direkt... ). Så det blir förlovningsmiddag iaf!
Sen är det dessutom ändå mer eller mindre på vägen till vårt midsommarfirande dagen efter så det passar som hand i handske.
kanske inte hör hit men måste bara berätta att jag förlovade mig på midsommarafton för 9 år sedan i Melbystrand vid havet minns det som i går. underbart... Vill bara önska alla lycka till i midsommar
)
Klart att du får hänga med på ett hörn och minnas din dag - antar att det känns lite speciellt och extra varje midsommar...
Kanske har bra tips och idéer också till oss andra om det är något man ska tänka på?
Jag vet iaf att digitalkameran skall vara laddad och klar.
Jo det gör det.. kom att tänka på det i dag speciellt eftersom midsommar 1998 var just den 19/6.. alltså i dag..men för 9 år sen . kul att läsa om alla ni som skall slå slag i saken..
vi har ju planerat att förlova oss i Aakershus fästning i Oslo...tänkte sitta i gräset med utsikt över Oslofjorden osv. inget fancy. MEN.....det ska regna då!!!!
Jaja....efteråt ska vi iaf fira tillsammans med våra vänner i vår sommarstuga utanför Oslo. Får väl ta på ringarna där i värsta fall...
Jag ska förlova mig midsommardagen. Vi ska ha en stor förlovningsfest för ca 100 personer. Den här dagen har planerats i flera månader och det känns nästan som om jag ska gifta mig midsommardagen, eftersom vi har lagt ner så mycket tid och engergi på denna fest. Det ska vara balklänning, middag, tårta och fin dukning. Nästan som ett bröllop.
Vi förlovade oss på midsommardagen förra året...
cheni - oj! Avancerat men så kul det låter! Det är inte varje dag man får hoppa omkring i balklänning. Skulle kanske fråga sambon om vi ska göra en fest i efterhand...
Jag har varit på vippen att försäga mig till flera stycken idag när vi önskat varandra "trevlig midsommar" och jag svarat med världens leende att det ska jag verkligen ha!
Imorgon är det dags!
Mamma har fått i uppdrag att fixa tidningsannonsen: "
Vi har förlovat oss!
Mitt namn
Sambons namn
Oslo, Midsommardagen 2007
Låter det bra?? För nästan 500:- så måste det bli bra
Annonsen låter som vår.
500:- lät nästan dyrt... Den dyraste vi kommer annonsera i kostar cad 250:- den billigaste 75:-.
I "lokaltidningen" kostar det 175:- och resten går åt till den stor "landskapstidningen"
Aha! Då är jag med.
Vi kommer dock ha annons i efterhand så vi ger folk vi träffar att själva upptäcka det hela. Skall bli spännande...