hur mkt kostar era borgliga bröllop?
Ja, det undrar jag. har suttit och räknat på vårt och det blir ca 10.000 och då gifter vi oss i hemlighet och har mao ingen middag!!!
fattar inte varför det blev så dyyyrt *stöööön*
Ja, det undrar jag. har suttit och räknat på vårt och det blir ca 10.000 och då gifter vi oss i hemlighet och har mao ingen middag!!!
fattar inte varför det blev så dyyyrt *stöööön*
Vårat kommer gå loss på ungefär 50 000, så här ser budgeten ut;
Lokal 10 000
Mat 12 000 (buffe´)
Dricka 5500 (köper på systemet)
Tårta Mamma gör den
Blommor 1000 (kommer göra min egen bukett och fixa dekorationer själv
Kläder 5000 (beställer klänning till mig och dottern från Kina)
Underkläder 1000
Skor 500
Ring 6000
Serveringspersonal 3000
Naglar 500
Hår 1500
Smink (fixar själv)
Vi kommer gifta oss borgerligt på samma ställe som festen är.
Håller med Fru Cinderella det är ju bara makeup/hår som man kan dra ner till 0kr i så fall genom att göra allt själv. Men som sagt det gör inte så himmla stor skillnad ändå...eller du kanske tycker det när man tänker skillnad på vårat på 68 o ditt 10. Jag tror vi har gått över budget med just 10pap så i nuläget pressar jag också allt om det går men tex resan går ju inte att ändra för det är fast pris nästan och ringarna med(fast det beror på vad man vill ha för ringar).
Du skulle kunna köpa 2ahands ringar eller anvd någon du redan äger då drar ni ju bort nån tusing till.
Förstår att ni vill ha ordentliga foton ialf och där går det helt enkelt inte o pressa heller på priser lägre än 3000kr, det är det lägsta jag sett med. Om man nu inte väljer en fotostudent för de skulle nog kunna ta det svart och då kanske bara ta 1500kr? Men man vet ju aldrig hur det går.
Kan ju säga vad vi skulle haft för budget om vi bara valde marknadspriserna-om man tar det första man ser! Skrev in dem i i BTs budget man kan anvd. ihop med våran.
129pap skulle det blivit om vi bara tog och plockade vad vi ville utan att "bry" om priset. Våran ligger just nu på 65 ser jag, jag har alltså lyckats pressa den ännu mera.
Så på sätt o vis så är våran "budget" också gämfört med från början hahahaha. Men jag håller med det är det dyraste jag nånsin kommer kasta ut...tills vi ev köper bil (30-250 beror på vad vi vill köpa sen vill ialf den ska kunna köras och inte gå sönder för ofta) eller lägenhet (1,5-3,5mil vill bo inom spec område här i GBG så tyvärr har jag dyr smak där).
I framtiden vill vi åka på 2a honeymoon också till Tokyo nån gång men vet ej när det blir av, kanske när vi e 40- 27 nu, o det lär ju inte vara billigt för vi ville stanna ev en hel månad.
Ja ja allt kostar pengar....nästan! Kärleken är ialf gratis och det är väl bäst det! :D
Hoppas du blir nöjd oavsett hur mycket det kostar för det viktiga är ju inte pengarna.
Vårt landar nog på 50 000, för bröllopet och festen i Sverige. Men då har vi hyrt en båt, har middag för de närmaste 25 i privat rum på restaurang och fest för 200 pers på kvällen. Dessutom är min ring ganska dyr (typ 5000), och jag kostar på mig en tjej som kommer hem till mig på morgonen och fixar hår och smink. Flyg till tOr Irland ingår också.
Utöver det ska vi ha fest veckan därpå i sambons mammas trädgård på Irland, för ungefär 60 pers, men det betalar hon så det vet jag inte vad det landar på.
Kommer gifta oss borgligt och det kommer nog hamna på ca 10.000:-
Då är ring, kläder, hotellvistelse inräknat...
Det blir bara jag, maken och våra barn... Ingen annan vet nåt
Nä, nu tog jag då ändå i
Ring - 3500
kläder - 2000
hotell - 2000
SUMMA: 7500:-
Allt är ju ca, utom ringen
Vårt borgerliga bröllop kommer nog hamna på närmare 150 000 kr och då har vi inte räknat med resan.
vårt kostar runt 60000 exklusive resan. då är vi drygt 60 gäster.
vårat 60 000 utan resa och för 100 per
vårt kommer desvärre att hamna på 160,000 (exkl resa) och vi kommer att ha ca 170 gäster
nja vårat på ca 160 k också... men men man gör det ju bara en gång.. hoppas jag:)