• SMJ

Har bestämt att fria till min sambo.

Hej!

Har bestämt att fria till min sambo den dagen då vi firar fyra år tillsammans och den dagen åker vi dessutom utomlands. Jag är jättenervös, tänk om han säger nej men det vet jag att han inte gör men nervös i alla fall. Har ni några tips hur man kan fria? Ska jag göra det när vi är själv eller bland folk. På restaurang?flygplanet? Hjälp, jag behöver verkligen hjälp för tiden rinner i väg.

• Svar på tråden Har bestämt att fria till min sambo.
  • Rosviol

Hotellrummen tycker jag låter som en perfekt plats. Själv skulle jag inte vilja bli friad till bland en massa folk. Och att fria bland folk skulle kännas ännu läskigare. Häftigt att du tänker fria, LYCKA TILL

• OXK

Jag hade valt en plats som är lite avskild, inte mitt bland folk. Sedan kan det vara trevligt med en "mysig" plats, vid t ex stranden.

• C&R

Jag skulle tycka att d va skithäftigt att fria på flygplanet. Men dock för oss själva ja kan ju vara oundvikligt för dom som sitter bredvid då kanske.Lycka till.

• SMJ

Hej!

Tack för era mysiga råd!!!

• Joleen

Lycka till! Jag friade till min m2b, mycket uppskattat!

• SMJ

Vad tycker ni om att berätta att man tänker fria för sin mor eller sin bästa väninna? Ska man hålla det hemligt att man tänker fria eller inte??? Eller ska man sätta in en annons i tidningen innan man åker och överraska så i stället, eller??? Beslutsångest.

• tree

jag tror att det skulle vara hemligt.. mysigare och mer romantik tror jag... då kan ni beretta för alla tillsammans... det är inte bara din nyheter..

• hew

Gör det på flygplanet med hjälpa av personalen, stort som på film, dom kan ropa ut det i högtalarna... :)

Nej du... gör det som du tycker känna rätt för dig !!

Jag fick ett frieri hemma i soffan, det var jättemysigt.
    Lycka till !!

• SMJ

Hej igen!

Så det blir inte fel om jag friar? Oftast är det ju mannen. Eller???

• hew

Det blir rätt, då överlåter du allt annat till mannen sen, då är det hans jobb att planera och boka allt. :o)

• Cornelia-07

Har ni pratat nåt om att gifta er tidigare? Så att det egentligen handlar mest om vem som ställer frågan?

• Superpuman

Låna mikrofonen av flygvärdinnorna! Eller prata med dem så kanske de kan be piloten fråga åt dig? Coolt att fria på ett flygplan tycker jag!

• kottens

Hej, jag och min fästman förlovade oss utan att hans svärföräldrar fick veta det innan.. Det ångrade vi djupt sedan. Svärmor blev skitsur och pratade inte med oss på en lång tid efter det, och inget grattis kort eller present fick vi heller. Bara av min släkt... Kanske bäst att du berättar för dina svärföräldrar innan, för säkerhets skull....Lycka till! och Grattis!

Svar på tråden Har bestämt att fria till min sambo.