• 19aug

Presentkorg med vin, snygg inslagning..

Hej på er,

Ska på bröllop i helgen och har köpt två flaskor lagringsbart vin i present. Nu har jag probblemet att jag inte vet hur jag ska slå in dem..nån slags låda med cellofan tänkte jag, men man kanske ska ha nåt "mjukt fluff" de ligger i också? Jag tänkta kanske ha cellofan också. Förslag ni piffiga brudar?

Var köper man lådor/korgar och "fluff"?

• Svar på tråden Presentkorg med vin, snygg inslagning..
  • Syssa

Ett tips...De har fina presentlådor i trä på systembolaget som är toppenbra om man vill ge bort vinflaskor. Det finns för både enstaka flaska och för två flaskor vad jag vet. Det ingår även "fluff". Sedan kan man ju sätta celofan och någor fint band runt...

• 19aug

Tack Syssa, att jag inte tänkte på det :) Låter som den enklaste lösningen (är ju inte så mycket tid kvar till helgen..som tur är :)) Egentligen vill jag alltid göra allt själv, så andra ideér mottages gärna också, annars får jag köra på färdiggjord förpackning.

Så alltså, mer ideér?

• Klurifax

Även jag slår ett slag för systembolagets trälådor! De är snygga och bra och du kan förvara flaskan i den. Jag hade nog tagit en sådan och slagit in den med cellofan och sidenband...

• 19aug

Ok då, ni har övertalat mig :)

Kollade på systemets hemsida, och den ser ju snygg ut. Känns lite surt bara att lägga 100kr på lådan när jag kanske hellre hade lagt de pengarna extra på vinet, men men.

• Syssa

Det kommer att bli jättebra!! Dessutom kan ju flaskorna ligga i lådan om de skall lagras, om de inte har en vinkyl med hållare vill säga.

• centrina

Jag gick till en blomsteraffär och frågade om dom kunde hjälpa mig. Det blev hur fint som helst med cellofan och en färsk snittblomma, sidenband... Jag hade köpt en pilkorg innan och de hjälpte mig att göra den såå fin!

• Lady o Lufsen

Vi gjorde som så...Vi frågade snällt på systembolaget om vi kunde få en av deras trälådor med tillhörande trälock (som vin kommer i ifrån leverantörerna men flaskorna packas upp i hyllorna...)och i den så lade vi halm, två vinflaskor (lagringsbara) och två graverade vinglas. Vi lade på locket och spikade fast det...Skrev med fin pensel deras namn och vigseldatum samt limmade på lite oasis med blomdekorationer och sidenband. Skrev på en lapp att lådan inte fick öppnas förrens på deras tre-årsdag....
    En mycket uppskattad present!
    Lådan o halmen var ju gratis...
    Sidenbandet kostade inte många kronor...
    Vinet kostade ju det det kostade men det hade det ju gjort oavsett förpackning och glasen var inte heller farligt dyra...

Svar på tråden Presentkorg med vin, snygg inslagning..