• bröllop&dop

6 september 2008

Vi har precis spikat ock bokat lokal för vårt bröllop i slutet av nästa sommar. Plötsligt blev allt så mycket mer verkligt och jag har drabbats av bröllopsfeber!

Finns det någon annan som ska gifta sig på "vårt" datum - 6 september nästa år? Vore roligt att följas åt!

• Svar på tråden 6 september 2008
  • bröllop&dop

Såg att jag hade en gammal signatur - dop i samband med bröllopet är inte längre aktuellt! Har bytt nu - "Septemberbrud 2008" är alltså samma person som "bröllop&dop".

Ursäkta förvirringen!

• Anne69

Hejsan!!
    Grattis till att ni har satt datumet, en stor bit i rätt riktning liksom.
    Vi ska gifta oss den 30 aug, inte på samma dag som ni men farligt nära

Var gifter ni er?
    Vi kommer från Lund

• SskVendela

Va kul! Vi gifter oss också 6 sept 2008. Var ska ni gifta er?

• Lilla_loijsan

Hejsan!
    Vi gifter oss också den 6 sep 2008, i gävle. Kul att följas åt=).. hur långt har ni kommit i planeringen?

• SskVendela

Vi gifter oss i Stockholm. Har en tendens att bli lite besatt av saker ibland så jag har nog kommit ganska långt redan.

Vi har bokat lokal men kyrkan får bara bokas ett år i förväg så dit ska jag ringa 6 sept 08.00 . Vidare har vi gjort en budget och bestämt färgtema. Nu har jag tillbringat min sista semestervecka här i stan och då har jag sprungit runt och kollat en massa saker, priser etc.

Vad har vi gjort mer? Jo, vi har utsett tärnor och toastmastrar. Skrivit en preliminär gästlista.

Hur långt har ni kommit?

• Lilla_loijsan

Kul att ngn har samma tendenser som dig Sskvendela. Är också sådan som vill mycket rätt fort:)
    Vi har bokat kyrka, lokal, bestämt tema, solist, satt budget, fixat kläder åt min M2b, och jag har även fixat klänning men måste sys ut lite, så jag har kontakt meed skräddare nu. Håller också på att kolla runt lite priser ang, tårta, smink, hår,blommor catering mm.
    Gjort skiss på ev. bordsplacering, skrivit en
    mall till inbjudan och vigsel prog. Kollat upp lite låtar för in/utmarsch.
    Beställt en hel del dekorationer, och även grejjer till våra inbjudningskort och program som jag ska göra. Pratat med fotograf, men ej ngt bestämt ännu. bestämt tärnor. vi har även bestämt vilka ringar vi ska ha, och håller på att skramla ihop guld nu till dom, så om det är ngn som har nå till salu, är det bara att skrika till

Ja som sagt, har gjort en hel del, (har säkert glömt ngt), men fortfarande mycket kvar..

• SskVendela

Oj, du har verkligen hunnit långt. Jag har märkt på mig själv att jag ändrar mig hela tiden med saker. Gör du det också eller håller du dig till de första idéerna som kom?

• Lilla_loijsan

.. näe, det kan jag inte påstå.. var rätt säker redan innan hur jag ville att allt skulle vara. Har dock bytt klänning, väldigt jobbigt måste jag säga. Beställde en klänning, och sedan när den kom visade det sig inte vara dirket samma klänning som på bilden, MYCKET som skiljde!!.. men nu har jag hittat än annan, som jag provat innan, och som jag är JÄTTE nöjd med=).. ska göra justeringar på den i veckan.

• SskVendela

Kul att du har hittat en du gillar. Jag har också en men den hänger bara i form av en bild på kylen. Tanken är att det ska fungera som en motivationsbild eftersom jag har ca 15 kg som jag vill gå ner.... Första dagen är idag och motivationen börjar redan tryta.

• Lilla_loijsan

jaha, men det var smart att göra så!.. synd att det inte gjorde att motivationen hjälpte så värst mycket då, men det där klarar du säkert!

• lanovia08

Vi gifter oss också den 6 september. Har precis fått klartecken från kyrkan och festlokalen bokad. Känns underbart!

Svar på tråden 6 september 2008