• Miha

Kan man ha en "vigselring" som förlovningsring

Hej igen. Som jag skrev innan så vill min kille förlova sig i midsommar. Han har redan tagit med mig för att kolla på ringar och se vad jag tycker om. Vi ville båda ha släta lite bredare ringar. Men till mig hittade vi en med en extra rad med diamanter. En vigselring kort och gott. Men oj vad vi fastnade för den. Och en slät likadan utan diamanter till honom. Är det dumt? Eller ska man ha likadana ringar vid en förlovning? Dom ser likadana ut förutom min extra rad då. Blir inte klok på alla funderingar detta fick med sig.

• Svar på tråden Kan man ha en "vigselring" som förlovningsring
  • Blivande fru Eriksson

Klart att du kan ha den till förlovningsring, vad du kan fundera på är vad du i så fall vill ha som vigselring så att det passar sen...

• happily married

Jag tycker absolut du kan ha en vigselring som förlovningsring bara du tänker på att en till vigselring ska passa ihop med den lite senare vid ett ev. bröllop :)
    jag valde en helt slät förlovningsring just för att vilken vigselring som helst skulle passa till sen :)

• Bruden blå

från början var en förlovnignsring en slät guldring och en vigselring en till ikadan slät guldring.
    sen tillkom mönster och så småningom även stenar.
    I staterna är det tvärtom, där få rman en big "rock" när man förlovar sig och en slät eller en alliansring när man gifter sig.
    Det jag vill komma till.. Allt förändrar sig efter smak. Stenarna är inte där för att det är en vigselring, dom är där för att någon tyckte det va snyggt.
    Så självklart kan du ha diamanter i din förlovningsring.

Svar på tråden Kan man ha en "vigselring" som förlovningsring