• Stina august­i
    Äldre 5 Jun 10:31
    10454 visningar
    31 svar
    31
    10454

    Absolut torr

    Fick tips om att testa Absolut Torr som finns på Apoteket - tänkte att det kunde vara en bra grej innan bröllopet så behöver man inte tänka på deo och så... Så jag testade i går kväll och GUUUUD vad det sved och gjorde ont!!! Idag känns det bättre dock. Min fråga är: funkar detta? Behöver man verkligen ingen deo nu på några dagar? Någon som testat?

  • Svar på tråden Absolut torr
  • pickol­ina
    Äldre 5 Jun 21:50
    #0

    För min del är det BATS som gäller..

  • missZa­pon
    Äldre 5 Jun 21:54
    #0

    Förlåt TS, lånar din tråd lite...
    Har en fråga till er som provat AT eller BATS eller finns det kanske något annat bra?

    Jag är sällan svettig eller blöt under armarna men har kännt nu i den senaste dagarnas värme att jag luktar skunk! Får ta på mig deo flera gånger per dag, även om jag intehar kännt mig varken varm eller svettig. Har aldrig luktat så här tidigare, någon som vet om AT eller BATS funkar mot lukt? eller kan det vara nåt annat som hjälper? Jag är noga med hygien, rakar och tvättar mig regelbundet...

  • Klurif­ax
    Äldre 5 Jun 21:58
    #0

    joda
    Vänta minst 3 dagar efter vaxning, jag använde AT efter 2 dygn och trodde jag skulle DÖ av smärta... Brukar ju räcka med 2 dygn efter rAKNING...

  • jocely­n
    Äldre 5 Jun 22:03
    #0

    Med AT är det viktigt att man verkligen följer instruktionen. Att använda hårtorken är perfekt! Minsta fukt gör att produkten kliar/svider.

    Ja, man kan använda AT på andra delar av kroppen; främst händerna eller fötterna. Om du ska behandla hela ryggen så tänk på att svetten måste ta vägen nånstans och att du då kan få väldiga svettningar på ben/armar/mage osv.

    Ett tips om man tycker man luktar "skunk" under armarna är att använda scrub/peeling för att få bort alla rester från deodoranter etc.

  • pickol­ina
    Äldre 5 Jun 22:12
    #0

    missZapon - Alltså, det är ju svårt att ge dig någon garanti eftersom produkterna fungerar så olika på person till person..

    Men här kommer min erfarenhet:

    AT fungerar inte alls mot lukt..
    BATS är det enda som fungerar mot lukt för MIG och det är trots att jag anv den parfymfria.

    Jag svettas i princip ingenting och skulle det inte vara pga lukten så skulle jag aldrig ens tänka på att anv deo. Jag har provat massvis med deo och ingenting fungerar, ingen håller lukten borta, tyvärr.. Förutom BATS då.. Den håller lukten borta i flera dagar på mig tom, medan dom andra inte ens klarar några få timmar. Så prova den, så håller jag tummarna att den fungerar lika bra för dig oxå! ;):D

  • pickol­ina
    Äldre 5 Jun 22:15
    #0

    missZapon - En annan skön sak, för mig då, är att när jag anv BATS regelbundet så behöver jag inte anv den varje dag eller efter varje dush..jag luktar aldrig... Men om jag slutar att anv den och kör utan eller anv något annat så blir det tvärtom, att jag aldrig får bort lukten..hur mycket jag än rengör/skrubbar osv... Blää... Nej BATS är min "guldklimp"..

  • missZa­pon
    Äldre 5 Jun 22:16
    #0

    Tack snälla, ska åka och köpa en BATS i helgen då, får hoppas att det fungerar även på mig tack igen!

  • lindza
    Äldre 5 Jun 22:18
    #0

    AT...provade två gånger o jag gör inte om det. Den smärtan är inte värt det o så förskräckligt svättas jag inte heller. Men BATS kan ju va en ide att testa till bröllopet får då lär man väl svettas av nervositet iaf. Men aldrig mer AT...ajajaj!!

  • Maulin­e
    Äldre 5 Jun 22:19
    #0

    Alltså, jag har inte läst igenom hela tråden. Men om man nyss har rakat sig under armarna kan det vara anledningen till att det svider. Det tog ett tag för mig att komma på, men till sist så poppade tanken upp ^^

  • Draken­81
    Äldre 5 Jun 22:25
    #0

    Absolut Torr fick jag sår i armhålorna av när jag använt den några gånger. Behövde använda ofta i tonåren för att det skulle hjälpa. Och som många andra sagt svider den rent fruktansvärt om man är lite fuktig när man sätter på den.

    Apoteket har en flaska med aluminiumklorid, som är det verksamma ämnet i Absolut Torr, av deras eget märke ACO. Den svider inte alls och fungerar enligt mig lika bra som Absolut Torr. Å andra sidan svettas jag inte lika mycket som i tonåren längre.
    Hur som helst tycker jag absolut den är värd att provas.

  • jocely­n
    Äldre 5 Jun 22:31
    #0

    Ska kanske tillägga att jag enbart använder AT då man inte "får" svettas. Har använt den mycket på scen när jag dansat osv. Då är det perfekt.

    Bats har jag aldrig provat, å andra sidan svettas jag inte särskilt mycket i vanliga fall så en deo som Rexona funkar för mig i vardagen.

    Hoppas alla hitta den perfekta deon! :)

Svar på tråden Absolut torr