• bröllops häxan

Reaktion på presenter man inte gillar.

Hur vill ni att dom som får era presenter ska reagera om dom nu (mot förmodan) inte gillar det dom får. ;)

1.Överdrivet glada.
    2.Låtsas glada, fast dom inte är det.
    3.Neutralt glada.
    4.Likgiltiga.
    5.Visar lite missnöje fast försöker att dölja det fast det skiner igenom att dom blir måttligt tacksamma för presenten.
    6.Öppet missnöjda.
    7.Säger inget vid öppningen, men efteråt frågar etter kvittot.

Eller hur vill ni att dom ska reagera?? Vad är det ultimata för dig om dom inte gillar din present?

• Svar på tråden Reaktion på presenter man inte gillar.
  • Lady o Lufsen

Vilken svår fråga!!!

Men av alternativen ovanför skulle jag nog ändå vilja att den som tar emot vår present väljer.......7.

Oj, vad svårt det här var...

• rocketqueen

Det finns inget ultimat för mig, jag vill inte att de ska reagera på något speciellt sätt. De gör som de finner bäst, sedan lägger jag mig inte i det.

• Lady o Lufsen

rocketqueen:

Jag tycker att du har helt rätt!!!!
    Det är inte upp till givaren att ha åsikter om mottagarens reaktion...

Fast om jag "måste" svara på ett av ovanstående så blir det som sagt 7...

• Tant Brud

Det beror ju verkligen på, tycker inte att jag som gäst har någon anledning att studera ansiktsuttrycken speciellt.

Det beror ju också på hur nära någon är. Har varit på bröllop till avlägsna vänner till min fästman, och ärligt talat bryr jag mig inte så mkt om vad de tycker. Däremot om det är syrran, då skulle jag bli ledsen om hon inte sa till att det var "FEL". Men inte där och då!

Jag brukar diskret bifoga kvittot i ett litet kuvert, och skriva på "ifall vi inte har samma smak". Sen behöver de ju inte berätta att de bytte.

Ibland blir det ju uppenbart. Man behöver ju flera dukar, men mer än en glassmaskin behöver ju inte ens en riktig frossare

För den delen har jag och min blivande inte alltid samma smak. Han tävlar mycket och vinner mycket och då får han välja priser i en korg, och det slår aldrig fel - han väljer nästan alltid det jag ABSOLUT inte vill ha, så förhoppningsvis gillar han de presenter inte jag gillar

• jagärsåkär

Min pappa visar helt öppet om han inte gillar nåt. Det gör lite ont... Men å andra sidan är det hans stil. De saker jag gett honom som han inte gillat har jag roffat åt mig och sagt att "ok, den behåller jag då!" för det är väl sånt jag gillar men som inte han gör.

Men det är svårt... beror på vem som får presenten. Det kan ju bli jättepinsamt. Helst neutrala reaktioner. "tack vad snällt av dig" men inget överdrivet. Det var ju snällt att köpa en present, sen att det blev fel är en annan sak.

Att be om kvitto är helt ok. Den som fick presenten kan ju förklara att "den är fin men matchar inte x" eller "vi fick tre såna o behöver egentligen en x". Helt ok med en liten vit lögn då...

• bröllops häxan

Jag uttryckte mig kamske lite "fel" :) Klumpigt...Det jag medade var inte att man skulle studera deras reaktion utan snarare vad man som givare skulle tycka vara mest ok. Ärliga mottagare av presenten eller dödligt ärliga. Vad skulle kännas bäst för er.

• bröllops häxan

Oärliga mottagare av presenten eller dödligt ärliga, skulle det vara ;)

• Lady o Lufsen

En bra kombination av "oärliga" eller "dödligt ärliga" blir ju nummer 7!

• Lady o Lufsen

"Åh, fint! Tack!!.......Hade ni kvitto???"

• bröllops häxan

Lady o Lufsen: :D:D:D

Har själv inte kommit på vad jag hällst skulle ha för reaktion. Riktigt nära kanske 7. Chefens fru kanske 3. Jag vet inte riktigt *L*

• Wicks

beror på vad man ger. egengjorda ting föredras ett tack för, men de behöver aldrig låsas att de är glada för min skull, däremot hoppas jag de är tacksama för att jag försökt.
    köpta saker beror det helt på värdet på, stora ting är nog kvitto förfrågningar bra för, ghellre att de köper nått de vill ha :)

•  Miss Cee

Någonstans mellan 2 och 3.

det är gesten man tackar/är tacksam för, inte gåvan i sig. Jag ger inget jag inte tror att folk skulle uppskatta. sen får de göra vad de vill med den.

Men herregud, spela glad då om du inte är det.

• PennyJenny

Att spela överdrivet glad är ju bara dumt. Då finns ju risken att givaren tror att man har samma smak och fortsätter ge presenter och gåvor i samma stil. Och så måste man fortsätta att ljuga. Talar av egen erfarenhet i det fallet där jag har en släktning som ger mig saker som hon tycker är såååååå perfekta för mig och själv har jag typ gillat en sak av tio. Men alltid spelat med och får nog fortsätta att dras med diverse fula prydnassaker i framtiden.

Svar på tråden Reaktion på presenter man inte gillar.