• Fru Nyberg

    Bröllop i oktober tråd 2

    Såg att det gamla tråden var avstängd, hoppas ni andra hittar hit! :)

  • Svar på tråden Bröllop i oktober tråd 2
  • NYC2007

    Hej, jag ska gifta mig i oktober! Berätta om ditt planerade bröllop!

  • Rosviol

    Hej, ja nu har jag hittat hit. Hur går det för alla med plannering och dylikt? Gifter mig den 20/10 2007 och har börjat ta upp planneringen igen. Haft ett litet uppehåll på 1 mån, men nu drar allt igång igen. M2b har semester nu i 2 veckor så dessa ska vi bara ägna åt varandra och planering. Ska väl uppdatera honom lite m,er ingående om alla planer. Har gjort det under resans gång, men han kommer inte ihåg, haha. Schemaplanering med brudtärnan, värdparet på tisdag. Börjar pirra lite nu tycker jag, inte så långt kvar. Och lite stressande samtidigt. Men men, än har jag tid

  • NYC2007

    Ja min planering är i full gång, vi bestämde oss nyss för att gifta oss när vi är i New York i oktober, så nu är det mycket att ordna innan dess (ringar, kläder, vigselförrättare osv)... puh! :)

  • cessi

    Vi bestämde oss också för bara två veckor sedan att gifta oss i höst. 20 oktober var första datumet som gick för oss och kyrkan så nu är planeringen i full gång. Superroligt ska det bli, jag ser verkligen fram emot det.

  • NYC2007

    cessi: vad kul med fler "spontana" brudar! Jag tycker att det känns kul att det inte är så långt kvar. Men det är klart att lite stressigt blir det att fixa vissa saker... :)

  • cessi

    Jag tycker att det är jätteskönt att det inte är så lång tid att planera på. Jag är ju redan helt uppe i det, min sambo skulle bli helt galen på mig om det pågick under en längre tid. Det svåra är att få honom att inse att vi faktiskt måste skynda på en hel del saker och att vi inte kan ligga på sofflocket utan att det är en hel del som måste fixas. Men det är superroligt! Jag längtar så till festen, att ha alla vänner och familj samlade ska bli hur roligt som helst.
    Vi tänker som så att det vi hinner med det hinner vi och resten struntar vi i. Man måste ju inte ha ALLT för att det ska bli bra.
    Vad spännande att gifta sig i NY! Vi funderar på att åka dit på bröllopsresa.

  • Kaptenskan

    Hej alla. Vi planerar bröllop den 20 oktober till slut. Vi förlovade oss i våras och hattade fram och tillbaka en del om datum, men nu är det spikat. Jag har hela tiden tyckta att det varit sååå gott om tid, men börjar inse att det kanske var lite mer att ordna än jag trott och framför allt att allt är så krångligt bara för att det gäller bröllop! Varför tar det tex tre månader att få klänningen? Jag kan inte välja kläder till jobbet kvällen innan - hur ska jag veta vad jag vill ha för brudklänning ett halvår i förväg?!

Svar på tråden Bröllop i oktober tråd 2