• sugarb­omb
    Äldre 30 May 11:59
    3113 visningar
    22 svar
    22
    3113

    OT; Fulaste ordet?

    Ok, vi har trådar som fulaste modet och äckligast på kroppen. Nu e det dax för att kora Svenskans absolut fulaste ord...

    Jag börjar;
    Hora! Ett vidrigt ord som borde avskaffas! Användningen av detta har fullkomligt exploderat dom senaste 10 åren, blir lika förbannad varje gång jag hör det!
    Sedan måste jag slå ett slag för Svenne också.. Ett riktigt fult skällsord som till råga på allt fått en plats i svenska akademiens ordlista. (inte står väl blatte med..??)

    Ok er tur!

  • Svar på tråden OT; Fulaste ordet?
  • Fru Nibla
    Äldre 30 May 13:32
    #0

    -Samlag
    -Najs (vadå najs!?!? Det heter Nice på engelska, på svenska heter det trevligt, etc)

  • Klurif­ax
    Äldre 30 May 13:33
    #0

    arsle, f*tta och hora är mina fulaste...

  • miffol­ina
    Äldre 30 May 13:33
    #0

    Fru Nibla - my point exactly! Ööööh, jag menar, exakt vad jag menar!!:)

  • Klurif­ax
    Äldre 30 May 13:37
    #0

    på tal om ordet f*tta, igår var jag på bvc med min mista och hörde då en mamma till en flicka på ca 3 år pratade med bvc-sköterskan om sin dotters f*tta, både jag och stackars bvc-tanten ryckte till och jag mådde direkt illa av ordvalet...

  • Pomodo­ro
    Äldre 30 May 13:48
    #0

    Karleksbarn tycker jag ar ett jattefult ord. Vad ar alla andra, da? Hatbarn?

  • Okänd
    Äldre 30 May 13:55
    #0
    Meddelande borttaget
  • Snart Erics fru :)
    Äldre 30 May 13:56
    #0

    jag har ett ord som jag avskyr jag kan inte ända säga det. min sambo tycker att det e så kul så han mutade mig med en timmes massages för att få mig att säga det en enda gång.
    det order är.... kli toris
    Fy farao vad fult vem kom på det?

  • MrsB2B
    Äldre 30 May 14:43
    #0

    Inte riktigt ett fult ord men jag vill knöla in Sveriges roligaste ortsnamn här. Vad sägs om...Kräkångersnoret!
    Hahaa..det låter som riiktigt ångestfylld magsjuka eller baksmälla eller nått. Kräkångersnoret. Underbart.
    Mvh M.

  • silver­a
    Äldre 30 May 14:53
    #0

    Framstjärt är inte alltför vackert... Det låter inte bra.

  • Draken­81
    Äldre 30 May 14:57
    #0

    Jag tycker ordet "stjärt" är fruktansvärt fult, klarar bara inte av att säga det. Säger rumpa och har så gjort i hela mitt liv. Rumpa är gulligt :)

  • Noomi
    Äldre 30 May 14:59
    #0

    Men framstjärt är ju bara ett... ickeord. Borde överhuvud taget inte existera.
    Att folk använder det ordet, usch... ger mig rysningar.

    MrsB2B
    Haha, det namnet var inte det vackraste. Min favorit är annars Köttkulla. :D

  • _Ninna­_
    Äldre 30 May 15:14
    #0

    Finns ju massor av fula ord: dels en bunt obscena könsord och sen "OJ!"...

    OJ, tycks vara ett ord som kan användas när som helst! Om någon skvätter vatten på golvet så säger dom "oj!" och om nån ser nån annan som krockar: "oj!". Tycks liksom inte finnas någon hemskhets-gräns för användandet av detta ord. *S*

    Andra mindre vackra ord i det svenska språket är t.ex. "typ" "aaah, ba!", "liksom" etc.

    Faktum är att jag nog har mera svårt för alla dessa sms-förkortningar som folk tycks envisas med att skriva nuförtiden än de ord som sägs! Eller stavas INTE "lr", man skriver tvål - INTE 2l etc.

    Min son har en förmåga att hitta på egna skällsord (eller om han snappar upp dom i diverse tecknade serier?) och dessa brukar vara helt underbara! Nu senast kallade han sin lillasyster för STINKLUVA! (kan tillägga att hon inte direkt såg ut att känna sig speciellt förolämpad...)

Svar på tråden OT; Fulaste ordet?