• Collica

Egna önskemål

Liten undran...
    Min tärna känner mig inte så väl (finns en lång förklaring till att hon är tärna) och ska nu planera min hippa.
    Pratade med min bästa vän (som inte är tärna) som efter många om och men berättade att tärnan planerar att sammanföra svensexan med hippan till middag osv.
    Men då går ju hela poängen bort med hippa tycker jag. Det tycker min bästa kompis oxå så det kommer nog inte bli så men nu känner jag att tärnan verkar inte ha någon pejl på vad jag skulle uppskatta och även om hon har det litegran så är hon väldigt bestämd av sig å vill ha saker på sitt sätt.
    Känner mig inte alltför förväntasfull utan snarare lite orolig.

Löjligt kanske, men vad säger ni? Svensexa och möhippa tillsammans eller ej?

• Svar på tråden Egna önskemål
  • ja2007

Jag tycker det låter riktigt skoj faktisk, då får folk som kanske inte känner varandra innan eller väl en chans att göra det innan bröllopet. Det kan ju faktiskt resultera i att själva bröllopsfesten blir roligar när folk har nåt gemensammt att prata om.

Kanske din tärna och bästa vän kan hjälpas åt istället. Din bästa vän kanju höra av sig till tärnan med motiveringen att om hon vill ha hjälp att fixa hippan så ställer hon gärna upp då hon har kännt dig så länge osv osv

• Lisa78

En naturlig utgångspunkt är att möhippan är till för den som ska gifta sig. Samtidigt kan hon (du) inte kräva att få bestämma hur den ska utformas eftersom festen arrangeras som en "gåva" till dig. Se det positivt och var glad för att dina väninnor över huvud taget engagerar sig - för din skull.

• Collica

När det gäller att lära känna varandra så är 90% gemensamma vänner i par så alla känner varandra utan och innan ;)

Skämt å sido; visst är det härligt att folk engagerar sig men det är just det jag känner är problemet. Tärnan mår inte bra alls just nu och jag tror egentligen inte att hon orkar rodda i detta men är för stolt för att säga det. M2b frågade för ett tag sedan om hon ville att han skulle kolla om någon annan skulle ta tag i det, men det ville hon inte.

Och hon fixade nämligen en annan hippa för inte så länge sedan och den var mer eller mindre helt betonad på vad hon ville snarare än vad bruden skulle uppskatta...

Jag vill inte ha något speciellt underligt utan mer lugnt å härligt umgänge tillsammans... inget konstigt alltså.

• Superpuman

Spelar väl ingen roll hur möhippan blir, det viktigaste är väl ändå att du blir gift med den du älskar? Var glad över det istället.

• bigmacoco

Missade en möhippa där alla träffades efteråt, det var otroligt lyckat! Jag hoppade dock av för att mitt ex. skulle vara med på svensexan - och jag var höggravid med min nya sambo. Inte så lyckat!!

Se till att hon kollar upp sånt isf.

Annars kan det nog bli kul!

• Kakan -07

Collica,
    jag förstår din oro helt. Jag är i samma sits (med en tärna som inte riktigt "känner" mig längre).
    Har i och för sig inte fått några hintar om vad som kommer att hända, men har aningar själv ändå...
    Jag vet dock att det inte kommer bli nån hopslagning med svensexegänget eftersom de inte kommer att vara i stan på den. Och jag tycker som du att svensexa och möhippa, för min del, gärna får hållas var för sig.

Svar på tråden Egna önskemål