Hej hej Chrilledill!
Ska se om jag kan ge något råd! Superbra att du redan är så medveten om maten, stressen, motionen och vilan.
Är du kvinna så kan det vara hormonerna som ställer till det. Tar du p-piller?
Annars, är du väldigt spänd i ansikte, käkar, axlar, nacke och rygg? Små spänningar kan orsaka anfall. Har du provat mycket avslappningsövningar där man omväxlande spänner och slappnar av i musklerna? Spänner du käkarna under natten?
Provat receptfria tabletter från Apoteket? Eeze, Voltaren, Naproxen, Treo är några exempel. Annars finns det mediciner på recept, men de kan ge så stora biverkningar så det är bäst att försöka hitta orsaken till migränen först, tycker jag.
Äter du med regelbundna, täta mellanrum och undviker socker? Blodsockerfall kan utlösa attackerna. Kan det kanske vara så att du inte tål viss mat? Rödvin, ost, citrusfrukter, choklad..? Väderomslag och tunga dofter kan ställa till det.
Är det vid speciella tider i månaden du får migrän? Skriv migrändagbok och se om det är något som återkommer vid en viss tid. Många får migrän på helgerna när de slutat jobbet och kopplar av.
Migrän är jättejobbigt, jag hoppas att det kan bli bättre för dig snart! Hur låter det jag föreslagit, du har säkert provat mycket av det men kanske något finns kvar på listan?