• Chrilledill

Migränhuva?

Ngn som testat den o kan berätta om den är värd pengarna?

Såhär står det om den:
    Effektiv huvudvärk och migränlindring utan dyra läkemedel. Huvan som ger dig kyla, mörker samt ett lätt tryck över de områden som känns värst vid migrän/huvudvärk. Kan med fördel även användas vid: stress-sinushuvudvärk eller feber. För bästa effekt förvaras huvan i frysen fram tills behov, gelkuddarna inuti har en sådan kemisk sammansättning att de EJ fryser till. Huvan är utvecklad av migräniker för migräniker

Pris: 595:-
    Du hittar den här...www.bergarelaxen.se/nav13195

• Svar på tråden Migränhuva?
  • Sibbis

oj. jag tror att det säkert är jätteolika beroende på vad man har för migrän. vet att jag själv INTE vill ha kyla på när jag har migrän, men det kanske går att undvika genom att helt enkelt inte stoppa den i frysen *s*

• Chrilledill

Tack för svaret.
    Det står i texten att den med fördel kan läggas i kylen också, då blir den nog inte så kall. Det kanske skulle hjälpa, men det beror ju på vad för slags migrän man har, som du påpekar. Personligen tycker jag det är skönt med en kall vått handduk runt huvudet.

• jocelyn

Jag har bara "migrän light", så jag vet inte riktigt om det är prisvärt/inte prisvärt.

Ibland brukar jag köra den gamla hederliga "blöt kall kökshandduk runt pannan" och ibland blir det till att släcka alla lampor, slå av allt som låter och dra täcker över huvudet och försöka blunda...

• rocketqueen

Jag skulle tycka att den vore hemsk, bättre att först satsa på något som hjälper så att man inte får migrän istället...

• Chrilledill

Hej Rocketqueen!

Men när man har satsat på att må bra, och det ändå blir migrän minst 1 gång i månaden. Jag äter rätt, vilar, mindre stress, motionerar.Har du något råd att ge då?

• rocketqueen

Hej hej Chrilledill! Ska se om jag kan ge något råd! Superbra att du redan är så medveten om maten, stressen, motionen och vilan.

Är du kvinna så kan det vara hormonerna som ställer till det. Tar du p-piller?

Annars, är du väldigt spänd i ansikte, käkar, axlar, nacke och rygg? Små spänningar kan orsaka anfall. Har du provat mycket avslappningsövningar där man omväxlande spänner och slappnar av i musklerna? Spänner du käkarna under natten?

Provat receptfria tabletter från Apoteket? Eeze, Voltaren, Naproxen, Treo är några exempel. Annars finns det mediciner på recept, men de kan ge så stora biverkningar så det är bäst att försöka hitta orsaken till migränen först, tycker jag.

Äter du med regelbundna, täta mellanrum och undviker socker? Blodsockerfall kan utlösa attackerna. Kan det kanske vara så att du inte tål viss mat? Rödvin, ost, citrusfrukter, choklad..? Väderomslag och tunga dofter kan ställa till det.

Är det vid speciella tider i månaden du får migrän? Skriv migrändagbok och se om det är något som återkommer vid en viss tid. Många får migrän på helgerna när de slutat jobbet och kopplar av.

Migrän är jättejobbigt, jag hoppas att det kan bli bättre för dig snart! Hur låter det jag föreslagit, du har säkert provat mycket av det men kanske något finns kvar på listan?

• Chrilledill

Hej igen!

Efter senaste inlägget beställde jag hem en Migränhuva från BergaRelaxen.se.
    Min erfarenhet av den är.
    Med alla åskväder och väderväxlingar har besvären varit besvärliga och migränen har hållit i sig längre. Men jag har fått möjlighet att testa huvan, först hade jag den i frysen och kylan mot huvudet var riktigt skönt, men det blev för kallt på halsen och nacken. Det avhjälpte jag med en halsduk runt området. En klar fördel var att det blev nästan helt mörkt och ljuden dämpades av huvan och gelen. Kombinationen med tabletter, blev migränen lindrigare och uthärdlig. Jag tycker den är prisvärd. Men alla är vi olika, det är en smaksak.

• rocketqueen

Vad härligt att det hjälpte! Tack för att du ville dela med dig.

Svar på tråden Migränhuva?