Hur kan vi röva bort henne för möhippa!!?
Haha!! Snart är det dags, en lördag dessutom så hon är inte på arbetet.
Hur kan man då på ett roligt sätt överaska henne?
Haha!! Snart är det dags, en lördag dessutom så hon är inte på arbetet.
Hur kan man då på ett roligt sätt överaska henne?
Hej! Igår blev jag kidnappad för min möhippa! Jag hade precis stigit upp, var fortfarande naken när det ringde på dörren. Jag sprang och gömde mig i sovrummet medan sambon öppnade dörren. Jag klädde på mig en morgonrock och gick ut i köket och där stod en man i komplett motorcykelställ med en lapp i handen. Det var en lista på grejer jag skulle packa ner och jag hade 5 minuter på mig. Det var bara att skynda sig, hoppa i motorcykelställ han hade med sig. fick skjuts till stan där jag fick sätta på mig ögonbindel. Motorcykelkille åkte iväg och där stod jag helt själv med ögonbindel. Snart tog man tag i mina händer och ledde mig under tystnad en lång bit. När jag sedan tog av mig ögonbindeln var alla mina väninnor samlade i en park nära vattnet med en fantastisk picknick med champagne, jordgubbar, baguette, ostar mm. En underbar dag började!
usssh hoppas ingen tvingar mej åka motorcykel de är jag för feg för efter nästan en vurpa en gång.
Jag fick ett telefonsamtal att jag skulle befinna mig vid Pressbyrån exakt en timme från det jag lagt på luren. Där fick jag ett kuvert med ytterligare information.
Hör med hennes blivande om hennes vanor... eller vad som är planerat. Så kan ni kanske byta ut det mot en överraskning ;)
Alt. 1
Har de någon morgontidning? (Annars kan ni be en GT-försäljare gå dit) och ringa på och överlämna en lapp med instruktioner alt. ställa sig och käfta om varför de inte vill köpa en tidning, (och vill de köpa så käfta om att 'måste de ta sista ex.et) och medan de står där dyker ni upp.
Alt. kommer tidningsbudet när de köpt tidiningen (el. han/hon lämnat den) in och ger vidare instruktioner.
Alt. 2
Eller brukar hon ta morognpromenad/springtur..? Ställ någon med fel på bilen som ber henne om hjälp.
Alt. 3
'spöka' och sätt lapp på fönstret med instruktioner...
Alt. 4
Ring på och rusa in maskerade (inte så bra om de har hund) och kidnappa henne.
Alt. 5
Gör upp med brudgummen om att de ska åka någonstans och mitt i (bil)färden stannar han och släpper av henne...
Lycka till!
Jag blev hippad i lördags. Det ringde på dörren kl 07,30. Min sambo var uppe men jag låg fortfarande och sov. In strömmar massa människor som börjar göra frukost och vi får gå och duscha. Jag måste säga att man verkligen blev övveraskad när de kom så tidigt. Man väntar ju verkligen inte sig det...
Jag blev hippad en dag när jag minst av allt väntade det. Jag skullle till frissan för provuppsättning och sen skulle min man och jag fixa en massa ärenden på stan. Det var inget han hade bestämt utan saker jag hade bett honom hänga med på och som var akuta och det visste han om.....Han skulle hämta mig efter frissan och för att han inte skulle se hur jag skulle se ut i håret tog jag ner det mycket hastigt och lustigt innan bilen kom - resultatet: kråkbo! Han säger att han provat sina skor han skulle ha till bröllopet och att de var för små & affären han skulle till för nya stängde snart (vilket stämmer) så vi måste dit innan jag kan hem och duscha och fixa håret och greja övriga ärenden......
Det tog tusen år i skoaffären där han faktiskt handlade ett par skor (som han senare lämnade tillbaka eftersom de där hemma var lagom!) och jag blev - precis som han räknat ut det- kissnödig. Har världens minsta blåsa så det var ju ingen överraskning direkt......Jag tjatar på att vi måste till ett dass och han verkar helt motvillig till detta men ger med sig. Jag rusar in på ett fik och när jag kommer ut är bilen borta och precis när jag märker det blir jag attackerad bakifrån och får ögonbindel. Fraktas sen till nån bil och körs runt i ca 30 minuter utan att nån säger nåt. Bilen är full av mina fnissiga kompisar och ingen röjde sig! Imponerande! Droppas sen av vid go-cart och dagen med stort D är igång!
Gubben tassar sen runt stan och fixar alla mina ärenden - bh, strumpyxor mm. Han HATAR att gå i affärer så det var jättegulligt!
Oh! så långt det blev!
/Pudan
Ju mer planering och förarbete (research) detso bättre slutresultat ;)
Jag fick ett utlandssamtal vid 07.50 i lördags. En man gav mig strikta order på engelska om vad jag skulle packa och ha på mig. Jag fick 20 minuter på mig och sedan skulle jag gå ut på min balkong och vänta på vidare instruktioner. Jag stod och skakade och trodde att det kanske skulle hoppa fram ett gäng morgontrötta tjejer ur någon buske... Men inte då. In på innergården bland alla lägenhetshus kom en stor jädra flygplatsbrandbil! Ut hoppar en brandman och gormar att jag genast ska följa med... och på den vägen var det
Var roliga "kidnappningar"- UNDERBART!
Hoppas man får var med om nåt sånt roligt sen då....:)
Åh, vilka roliga hippor!!!
Jag skulle höra med den blivande mannen om hennes vanor och sen skicka en okänd att hämta upp tex på den dagliga promenaden , när hon handlar osv när hon minst anar det. Det med MC-killen var ju coolt! Kan ju vara bra att höra med honom också så att alla bjudna kompisar får chansen att vara med.
Gud så kul!!
Vore ju verkligen en riktig höjdare om möhippan startar med en väl genomtänkt kidnappning!
jag skulle vara hemma för att hålla min m2b hemma..då killgänget skulle komma o hämta honom. Jag längtade efter att de skulle hämta honom så jag kunde i lung å ro åka in till stan och gå massa ärenden. När det ringde på dörren tänkte jag bar "stackare, om han visste vad som väntade honom" Men när dörren gick upp så stog tjejerna där! Paff..är inte ordet! De stormade in med saker o ting jag skulle ha på mig, sen skulle jag packa snabbt som attans och under tiden dessutom dricka m.m. Men jag drog ut på det hela. När min kompis följde efter för att påskynda packningen sa jag att jag kan inte skynda mig, för killarna ska ju komma..då skrattade hon bara och sa att svensexan inte skulle bli av då utan senare på kvällen! GRUNDLURAD!!!