• Sussa - juni 07

Någon mer med panik???

Ja...smått panik här hemma! Gifter oss om tre veckor och det känns som att det är mycket kvar att fixa. Tex. större delen av festprogrammet. Jag har en massiv tentaperiod nu och därför har bröllopsplaneringen hamnat lite i skymundan men jag är heeeelledig i 2,5 veckor innan bröllopet. Man borde väl hinna med ganska mycket då väl? Lugnande ord pleeeaassee...

Konstigt, för ett halvår sedan gick tiden för långsamt och man tyckte att man hade för lite att planera. Var tog de två senaste månaderna vägen? Det bara sa pang!

Nån mer som känner som mig?

• Svar på tråden Någon mer med panik???
  • 30 juni 2007

Vi är också 26 båda två!! Träffades i gymnaset, det första året bråkade vi rätt mycket men sen blev vi bästistar o efter 1,5 år blev vi ihop. Rätt så kul faktiskt!

Vi ska fotograferas under vigseln o så ska vi köra porträtt efter vigseln. Funderar på att han engångskameror på festen som vi ska ställa ut på alla borden. Det kan bli kul (tror jag)

Våra färger är i alla fall vitt (självklart), guld o grön. Tärnornas klänningar är pastell gröna, fast inte den där ljusa pastell utan lite mer matt färg. Ungefär som avocado på insidan med med lite grå/bruna toner i. Kan inte riktigt förklara, tyget skimrar lite. Tub-topps klänningar som är knälånga, lite A-formade. Tyll kjol under som är samma färg som min klänning o så ska de ha chiffong band i midjan som de ska knyta på sidan till rosetter (fast det hänger ganska mycket då) Usch, det här lät jättekonstigt! Har fått marskalkarnas slipsar uppsydda i samma tyg också. De ska matcha

Vilka färger kör ni på?

• Sussa - juni 07

Kul att vi är lika gamla!

Givetvis ska allt matcha!

Vårt tema är vitt, nougat och pärlor. Vi har utgått från min klänning.

www.romanticaofdevon.co.uk/galleryemail.php

Min blivande ska ha gräddvit frockcoat med nougat plastrong. Matchar min klänning till tusen! Marskalken ska ha nougat väst och plastrong och min lillasyster ska ha en nougat sjöjungfruklänning. Hade någon sagt till mig för ett år sedan att jag skulle ha nougat i mitt tema hade jag skrattat ihjäl mig...no way! Men det blir så snyggt!

Era outfits låter supersnygga! Visst är det svårt att förklara hur man menar utan bilder..Den gröna färgen låter mycket spännande! Vad ska din blivande ha på sig?

Har du nån bild på din klänning?

• 30 juni 2007

Jag har bara en bild som jag själv har tagit. Ingen som jag kan länka som du gjorde. Din är RIKTIGT snygg i alla fall! Har du fixat skor till den?

Han ska i alla fall ha frack! Först ville han inte ha det men jag lyckades övertala honom till slut o nu tycker han att det är jättekul med frack.

Undrar om gästerna kommer tänkta på alla små detaljer som man har lagt så mycket tid på...funderar på det ibland.

Hur ska ni åka från kyrkan till festlokalen?

• Sussa - juni 07

Festligt med frack! Supersnyggt! Vad har ni i övrigt för klädkod?

Jag har precis fått mina skor. Det är ett par skor från Rainbow. Klacken är 5 cm. Skulle iofs behöva komma lite högre upp för min sambo är 1,92 cm. Men jag måste ha ett par bekväma skor den dagen. Vad ska du ha för några?

Förmodligen tänker inte gästerna ens på hälften av alla detaljer... Men man ska inte ågra något. Bättre att ha lagt ner tid på dem än att sakna dem under dagen!

Min pappa har en sportbil så vi ska åka i den. Dock krävs det att min sambo kör själv. Och hur jag ska komma in i den med min klänning är en gåta. Men jag ska bara klämma in mig! Man sitter ju nästan i marknivå...haha...kommer se urkul ut när jag ska i.

Hur transporterar ni er? Har ni långt att åka?

• 30 juni 2007

Hittade en bild på min klänning på nätet. http://www.onlineweddingdeals.com/pd_style_25271.cfm#

Jag ska ha en underkjol till också. Tänkte också köpa skor från rainbow men så åkte min syster till las vegas o hittade ett par jättesnygga (alldelse för höga, 10 cm) skor som jag ska ha. Vill också komma upp lite så att jag inte ser ut som en pygmé jämfört med honom. hahaha!

Vet du, jag brukar också tänkta så där att jag inte vill ångra nåt efter bröllopet. Känner några stycken som exempelvis köpte klänningar som de i efterskott tyckte var alldeles för enkla eller detaljer som de inte orkade lägga tid på (eller pengar). Jag vill i alla fall inte ångra nåt! Nu när man ändå får hjälp med att betala allt så kan man lika gärna ha ett stort bröllop.

Vi ska åka limousin, kan bara inte bestämma oss för om vi ska ha vit eller svart. Jag tycker vit men han tycker svart...får se vad det blir.

Har också funderat på hur det ska gå till att ens sitta i den där klänningen. Den väger så mycket också, men man ska ju bara ha den en dag o vill man vara fin... Sen så är jag så orolig att jag ska snubbla i kyrkan eller nåt annat pinsamt. Jag är rätt klantig av mig. En sak är säker i alla fall. Inget rött vin i närheten av min klänning! Helt säker på att jag kommer smutsa ner den. Jag är en sån där som ALLTID spiller. Får ha med en liten flaska vanish eller nåt. hahaha!

Hur nervös är du?

• Sussa - juni 07

Vilken underbart vacker klänning du ska ha! Riktigt klassisk och vacker!

Ja, kanske man får köra med vitt vin hela kvällen! Inte kul att få en stor röd fläck. Man kan ju typ inte stå och klabba med vatten och sånt...

Jag tycker också vit limo är finast på bröllop! Fast svart är också snyggt. Passar nog vilket som!

Jag är MEGA NERVÖS! Helt sjukt nervös faktiskt. Så nervös så att jag nästan börjar ångra en kyrklig vigsel. Gahh...tänk att gå in i kyrkan med massa ögon på sig...usch, får handsvett bara jag tänker på det. Min sambo har också börjat bli nervös faktiskt. Han har varit cool lugn innan men nu börjar han nog förstå vad allt innebär...

Är ni nervösa eller känns det mest kul?

• Kristina07

Vi ville ha vit limo, men alla var bokade. Så det blir svart, men vi står på kölista för en vit om någon skulle bli ledig.

• 30 juni 2007

Ska försöka ringa på måndag o se om det går att boka en vit limo. Hoppas, hoppas, hoppas!!!! Annars får det bli en svart men jag tycker vit är finare till bröllop. Svart känns så strikt på nåt sätt.

Sussa - juni 07:
    Ha ha ha!!! Äntligen nån som är lika nervös som jag. Efter att vi träffade prästen för nån vecka sen satte jag mer ner i soffan o började gråta. Det var först då som det slog mig att jag kommer stå där framför 80 pers som kommer att titta på OSS! Hela tiden!! Jag frågade min blivande om vi inte skulle gifta oss borgeligt istället men det ville han inte....jag är så töntig! Var i kyrkan igår o fotade lite o då blev jag ännu mer nervös. Det bara pirrade i magen! Jag blir nervös nu bara jag tänker på det.

En som jag känner som gifte sig förra året sa att hon inte vågade titta på nån från sin släkt när hon var på väg mot altaret, hon sa att hon hade tårar o ögonen o bara försökte hålla tillbaka de. Det blir väl så när man är både nervös o lycklig. Hon var i alla fall orolig över att om hon såg att nån annan grät skulle hon också börja gråta.

Jag försöker få mina tärnor att bli nervösa också, vill inte vara ensam om det. Frågade häromdan om de var nervösa o då var de inte det. Sen så påminde jag de om att de kommer vara vända mot alla i kyrkan, vi kommer i alla fall ha ryggen mot de för det mesta. Då blev de lite nervösa i alla fall.

Min blivande tycker att jag är jättetöntig o förstår inte varför jag är nervös. Lätt för honom. Han har låga skor o byxor på sig. Kammar igenom håret på morgonen o så är han klar....

oj, nu fick jag en knut i magen av att skriva det här...

Vad ska du göra med ditt hår? Ska du ha slöja eller nåt (eller jag kanske redan har frågat det)?

• Sussa - juni 07

Jag tror allt att din blivande kommer att bli nervös i sinom tid! Jag tror inte någon kan gå in i kyrkan och inte vara nervös. Men som sagt, för två veckor sedan var inte min sambo ett dugg nervös. Det är först nu han liksom har börjat förstå att han ska gifta sig! Vi har fått tips att titta rakt fram, alltså inte på gästerna. En kompis till oss sa att han tittade ner i golvet på sin vugsel och det såg inte så snyggt ut när han tittade på filmen sen... Det finns en stor tavla längst fram på Jesus i vår kyrka. Och jag tränar nu på mantrat: Titta på Jesus, titta på Jesus, titta på Jesus...

Men kommer det någon tår så är det ok. Bara man inte börjar storlipa och inte kan få stopp på det...Inte så kul!

Sedan är det ju också så att bruden får nog mest blickar på sig. Jag tror man först tittat på bruden och efter det på brudgummen.

Jag ska ha en slöja som är 85 cm lång. Jag ska också ha en pärltiara. Håret kommer vara heluppsatt. Mitt hår är mellanlångt men löshår ska jag ha i en massa ändå! Eftersom jag har typiskt skandinaviskt hår behövs lite extra boost. Frisyren blir nog rätt klassisk men det passar mig.

Hur har du tänkt ha håret?

• 26maj2007

Jag känner mig rätt lugn och gifter mig i morgon

• Sussa - juni 07

26maj2007:

Härligt att du har hittat lugnet! Jag hoppas att jag också är lugn dagen innan! Lycka till imorgon!

• 30 juni 2007

Jag köpte en slöja o tiara igår på KIK. Eftersom min klänning har pärlor o kristaller på så kommer allt matcha. Slöjan går ner till midjan (ville inte täcka det underbara släpet) o på den så är det små pärlor o kristaller utspridda. Tiaran har också pärlor o kristaller på. jättefin! Är riktigt nöjd. Min håruppsättning kommer nog vara som din. Nåt klassiskt o romantiskt, helt uppsatt i alla fall. Har inte varit på nån provuppsättning men vet ungefär vad jag vill ha. Jag vill inte ha nån konstig uppsättning för jag tänker alltid att man kommer ha de där fotona hela livet sen om jag vill inte tänka "herre gud!! Hur kunde jag se ut sådär" (fast det kanske man gör ändå). Skrattar alltid när jag ser min svärmors bröllopsfoto för hon hade enorma glasögon (som var inne då säger hon) med röda bågar. De täcker hela ansiktet, hahaha!!! Det verkligen förstör hela fotot.

Funderade på handskar ett tag men ändrade mig sen för det blir så knasigt med ringen då.

Har du hört nåt förresten om att man inte ska ha pärlhalsband för det kan betyda otur? Jag skulle vilja ha pärlhalsband o enkla pärlörhängen men så sa en tjej till mig igår att jag inte ska ha det. Vet inte om nåt annat kommer matcha med klänningen. Det kan lätt bli för mycket om jag skulle ha nåt annat.

• 30 juni 2007

26maj2007:

seriöst???!!! Fast jag hoppas att ja inte är så nervös på bröllopsdagen eftersom jag är så nervös nu. Jag kanske tröttnar på att vara nervös? Hoppas det!

• Sussa - juni 07

Ja, pärlor betyder otur. Eller något med att så många pärlor man har på sig, så många tårar kommer det bli i äktenskapet!

Ojojojoj vad vi kommer få gråta för här blir det pärlor i massor. Hahaha...nåväl, tårar kan också bero på lycka.

Jag ska ha pärlhalsband från Lavish Design. Vet att KIK säljer det märket. Jag ska också ha ett brett armband i silvertråd, också det med pärlor på från Lavish Design. Och örhängen, pärlor där med! Eftersom min klänning är rätt ren gör det inget att jag kör på med lite fler smycken. Men som sagt, struntar fullständigt i skrock! Det får jag oroa mig för när jag blir gammal..

Har också sett massa bröllopskort från 70-talet med dessa gigantiska glasögon...Haha, de nuddar ju nästa överläppen.

• 30 juni 2007

Visst är de hemska!! Varför kunde de inte fotograferas utan de groteska glasögonen!?!?!?!? Fast det ser kul ut, nåt att skratta åt....HAHAHAHAHA!!!!

Vet du, jag kommer nog också strunta i vad folk säger. Tror ändå inte på sånt. Jag vill så gärna ha pärlor o då ska jag ha det. Tårarna kommer nog vare sig man har pärlor eller inte...tror mer på ödet förresten.

Ska du ha samma underkläder hela dagen eller ska du byta om till nåt mer "kul" på kvällen (efter festen) ? Jag tror inte jag kan ha nåt på överkroppen eftersom min klänning går ner lite i ryggen. Då blir det nog så att jag tar på mig de fina underkläderna på kvällen istället

• Sussa - juni 07

Jag kör axelbandslös bh, ett par snygga vita trosor och stay ups på dagen. På kvällen sen hade jag tänkt byta om till något lite rivigare! Blir nog något svart skulle jag tro...

Det är just det att bh:n är cremevit och inte speciellt sexig...

Men vad kul med din fotografering imon. Är du nervös för den?

• 30 juni 2007

Jag är SÅÅÅÅ nervös!! Ska fotograferas i min kompis lägenhet (hon ska vara min tärna o sminka mig också, hon är make-up artist)

Ska faktiskt gå ut snart o kolla om jag hittar nåt snyggt att ha på mig. Det är samma fotograf som ska fota bröllopet som fotar mig imorgon. Har smort i mig med brun utan sol i flera dagar nu Ska ha min slöja på fotona också, har tittat på såna bilder förut o det blir riktigt snyggt. Ibland undrar jag varför jag ens bokade in den fotograferingen men efterår kan det nog bli rätt kul. Även om typ 30 år kan man titta på de fotona o tänka " åh va bra jag såg ut då" Kan berätta mer efter imorgon....

Du får ha en riktigt bra dag!

• Sussa - juni 07

Detsamma. Lycka till på stan!

Svar på tråden Någon mer med panik???