• Ewe

Vad ge i present??

Hej!
    Min bästa vän gifter sig snart och jag har inte en anning om vad ja ska köpa!! Nån som kan ge lite tips? De önskar sig pengar till resa men det känns så opersonligt. Om jag nu skulle ge pengar, hur mycket ska man ge? E ju inte asrik direkt.. Men jag vill ju inte vara snål heller.. Hjälp!!

• Svar på tråden Vad ge i present??
  • jessisca

man får tänka "många bäckar små"... Om många gäster ger ett litet bidrag så kommer brudparet rätt långt! :) Jag o m2b köpte presentkort på IKEA till ett par kompisar som gifte sig för ett par veckor sen, o kommer köpa till ett annat kompispar som gifter sig snart, dom får för 200 var.

• brud070609

kan inte du gå ihop med några av hennes andra vänner och köpa presentkort på något resebyrå? Vi gjorde så till en kompis och det blev nån tusenlapp de fick. Vi la 250kr per person

• toastmastrarna

Eller så kan du göra en korg med diverse saker som de kan ha på resan, tex solkräm, tidningar, mm

Eller en dagen-efter-korg med baguetter, marmelad, ost, tepåsar, jordgubbar, färska bullar eller liknande. (beror ju på vad de gillar)

Eller så kan du ge pengar i ett kuvert och skriva att dessa ska användas till en utflykt på resan...

Om du vet var de ska resa kanske du kan ordna något på hotellet, tex champagnefrukost, eller på flyget eller liknande.

Lycka till!

• Sussa - juni 07

Om brudparet önskar sig pengar till en resa så är det förmodligen det de vill ha!

Om du tycker att det är tråkigt att bara ge det kan du ju ge dem något annat också. Inget dyrt men något som blir ett personligt minne. Ett fotokollage eller något annat som inte kostar mycket pengar men som har ett emotionellt värde!

•  Miss Cee

Ge några hundra, i en mängd som du själv känner är rimligt för din plånbok.

Vi önskade oss presentkort på IKEA (bland annat) och fick allt ifrån 250-500kr/per familj.

Jag tyckte iaf absolut inte att det var snålt med 250kr. Alla ger ju vad de har råd med, och jag vill inte att någon ska behöva äta nudlar en månad för att ge MIG en present :)

Svar på tråden Vad ge i present??