• irin

världens bästa morgongåva! hjälp mig!

Hej! Om jag lyckas , vilket kanske inte är så stor chans så vill jag som morgongåva berätta för min m2b att jag väntar barn.
    Problemet är nu att jag måste bli med barn innan dess... 7 juli!
    Fick min mens i måndags dvs 21/5, När har jag ägglossning då?? Hoppas ni kan hjälpa mig!!!

• Svar på tråden världens bästa morgongåva! hjälp mig!
  • JHO

Jag tror inte du skaräkna med att du hinner bli gravid tills dess det kan ju ta tid... Men gör ett försök vetje! (Jag hoppas att du pratat med honom om barn innan bara, annars blir det kanske inte den reaktiondu väntat dej)

• A:s wife

kolla på bröllopstorgets systersida www.familjeliv.se, där finns allt du behöver veta om att skaffa barn =)

• irin

vår dotter är snart 18 månader & det är jag som har tvekat om att bli med barn igen.. Vill tillägga att jag har lätt att bli med barn så håll tummarna för mig! Är det ingen som vet när man har ägglossning???

• Sibbis

om man räknar mensen som dag 1, har de allra flesta ägglossning runt dag 14-15... det man brukar ge som tips är att börja dag 7 o sen "göra barn ;)" varannan dag i 2 veckor. sen får man hålla tummarna hååååårt för att det funkar. lycka till!

• Blivande fru Eriksson

Ägglossning har du normalt 14 dagar före nästa beräknade mens, dvs oftast runt 12-17 dagar efter förra mensens första dag. I ditt fall runt den 4:e juni. (Ev. någon dag före eller efter...)

• Sibbis

oj, jag menar att mensens första dag är dag 1. såklart :D

• irin

tack så mycket...& håll tummarna för mig!

• irin

Nu är vi i full gång... 4 veckor kvar till bröllopet och ÄL är nu!
    Håll alla tummar & tår för oss nu!!!

• Blivande fru Eriksson

*håller tummarna*

• irin

suck...måste tyvärr meddela att det gick i stöpet...får satsa på bröllopsnatten istället.... :)

Svar på tråden världens bästa morgongåva! hjälp mig!