• Lysmask

Komma till skott med frieriet....

Så här är läget..... Jag och sambon har varit ett par i 7 år vi två barn 5 och 6 år, hudar, katter, häst och hus på landet, ja hela kittet och lite till. Vi har varit förlovade i 3 år men pga en händelse så bröt jag förlovningen för ett år sedan, nja eller tog av mej ringen. Vi reparerade förhållandet men ringen har inte åkt på än. Och nu har vi det toppen bra. Vi har för några år sedan pratta om att gifta oss men ingen har friat och när det har varit som mest aktuellt har det kännts som det är mest jag som varit drivande och då har jag lagt ner projektet. Han har sagt till barnen att vi ska gifta oss i kyrkan i vår by och till grannarna säger han att det är dags att fria.... Men det händer liksom inget och jag tycker att det är på tiden Vad ska jag göra? Har till och med hittat en klänning som jag vill ha och det vet han. Jo, vi har köpt en vigselring också, den har legat i hans vapenskåp i några år nu.... Ja herregud! Vad ska jag göra? Tips tack

• Svar på tråden Komma till skott med frieriet....
  • Lysmask

Ingen som har nått tips?

• Kakan -07

Lämna bort barnen till barnvakt och överraska honom hemma med middag, levande ljus, du som är tillfixad och så där extra snygg och så går du själv ner på knä och friar!

• Lysmask

Ha ha, inte riktigt mej men han skulle bli förvånad
    Nån mer?

• Idwill

Vi har också hus och barn o hela köret.. Jag väntade också länge på ett frieri, tills jag förstod att sambon var livrädd för att fria! Orsak? Han trodde att jag förväntade mig värsta stora grejen... Snyggt upplägg med god mat,god dricka, barnfria , perfekt omgivning osv.
    När jag slutligen förstod varför inget frieri kom, så förklarade jag att jag inte alls förväntade mig något "stort". Det slutade med att han friade till mig i köket en barnledig eftermiddag Helt avslappnat och totally us!!! Det perfekta frieriet enligt mig

• Lysmask

Idwill:Ja, innerst inne tror jag han är rädd för att ta steget ut. Han är lite feg för sånna stora känsliga saker.

• the french frog

om ni redan är förlovade så är det väl redan friat?

• Lysmask

Nej, jag är inte förlovad längre som jag skrev.

• bloody mary

jag har oxå en feg sambo!överraskade honom m flytljus o rosor i jacuzzin,ljus överallt,rosa champagne,fruktfat,blommor.... OCH den stora frågan nedskrivet på 1 litet kort!!!

• bloody mary

jag bestämde på måndagen att på fredagen skulle jag fria...bara att ligga i o allt utan nån blir nyfiken m 3 barn hemma.smög i garaget m frukt o bukett o allt.gick bra.

Svar på tråden Komma till skott med frieriet....