• 20080126

    Vinterbröllop!

    Äntligen datum spikat, 26:e januari 2008! Nyfiken på om det finns fler januaribrudar där ute...? Som man kan dela idéer med. :)

  • Svar på tråden Vinterbröllop!
  • Akvavit

    Vi har inte bestämt datum än, men det lutar åt januari eller februari -08.
    Vilken del av Sverige kommer ni vara i?

  • 20080126

    Tack och grattis du med! Det blir en solig vinterdag, eller hur? :)

  • 20080126

    Akvavit: Vi kommer vara på samma breddgrad som Sthlm men lite mer inåt landet. Inte världens mest vintersäkra område, men jag hoppas...

  • trettondagsbrud

    kul med fler vinter brudar, gifter mig den 5:e jan

  • trettondagsbrud

    kan vi hjälpas åt att hålla tummarna för vädret åt varandra : ) , ska ha bröllopet i V-ås så det är inte heller det mest vintersäkra stället

  • Akvavit

    Jag ska vara i Dalarna, så jag hoppas att det är tillräckligt snösäkert här uppe. Men vi funderar på februari just för det, i början av januari kan det ju vara sådär med snö...

  • 20080126

    Jag har funderat lite på när det blir mörkt på vintern? Vill gärna ha det ljust när man går in i kyrkan, men kanske lite mörkt o mysigt efter vigseln. Kan 15 vara en bra tid??

  • Fru 2009

    här är en till vinterbrud, men jag får vänta längre än er.

    Vi ska gifta oss i februari 2009. *längtar*

  • trettondagsbrud

    lite nyfiken bara, varför valde ni vinterbröllop?

    vi ville först ha på hösten men det passade inte riktigt, så friade han på 13-dagsafton och då valde vi samma dag ett år senare. sen kan man ju få det så mysigt med levande ljus etc. och vi åker på bröllopsresa direkt efter, sol o värme i januari känns inte helt fel : )

  • Esmie

    En till vinterbrud här!
    Dock i Feb blir det..inget datum satt men 16 Feb satsas det på iaf.

  • Akvavit

    Det var många orsaker till att vi väljer vinterbröllop. För det första så tycker vi om vintern båda två, älskar när det är snö ute!
    För det andra träffades vi på vintern, det tredje är att vi inte ville vänta till nästa sommar, det kändes för länge, och för tidigt med nu i sommar, och för det fjärde, tänk så mysigt med den (förhoppningsvis) gnistrande snön, facklor och marschaller och levande ljus överallt!
    Och för det femte förresten, varför vara som alla andra? :)

  • Fru 2009

    Det var min fästman som valde att vi skulle ha vinterbröllop.

    För mig spelade det ingen större roll när jag får gifta mig, huvudsaken är att jag får det.

    Därför blev det februari 2009.

    Vi känner också att det är så vanligt att gifta sig på sommaren, så vi ville sticka ut lite från mängden. Sedan är det ju inget fel med att varken kyrka eller lokal lär vara uppbokad då.

  • Qozze

    Hallå! Här är en till. Gifter mig samma dag som TS. Blir ett vinterbröllop i fjällen så jag hoppas vekligen att det är snö där!

    Vid 15 är det nog mörkt i januari gissar jag.

  • 20080126

    Akvavit, tack för länk-tipset! :)

    Anledningen till att vi har valt vinterbröllop: Älskar levande ljus och vintermörker, för långt till nästa sommar och varför vara som alla andra!

Svar på tråden Vinterbröllop!