• Satzi

Förlova offentligt eller privat?

Har funderat på det här med förlovning. Ibland känns det somm att jag skulle vilja att han (eller jag) skulle ställa frågan i goda vänner och familjs närvaro då jag gärna skulle vilja dela den stunden med andra.

Men sen ibland så tänker jag att det kanske hade varit mysigare och mer intimt om det hade hänt med bara vi två närvarande.

Hur har ni gjort? Förlovade ni er offentligt eller privat?

• Svar på tråden Förlova offentligt eller privat?
  • Happii

Vi gjorde det ensamna på Marcusplatsen I -venedig, o berättade sen..

• anne på grönkulla

Jag ser förlovning som nåt helt privat mellan de två som förlovar sig. Men det där är kanske en smaksak.

Vad känner du att "publik" skulle tillföra? Vad känner din respektive om det?

Vi var helt själva - reste bort t o m och satte in en annons i tidningen som folk fick upptäcka. Det kändes som en sak helt mellan oss. Vigseln var annorlunda eftersom den har en juridisk betydelse - förlovningen är ju bara en sak för paret själva.

• mooogn

Vi förlovade oss i enskildhet (i hytten ombord på en tallinn-färja ).

För oss var det något vi ville göra privat; föräldrar och vänner fick veta efteråt.

• ¤Flickan¤

Vi kommer förlova oss privat och dagen efter kommer det stå i tidningarna så alla våra vänner och bekanta får läsa om den roliga nyheten..
    Vi ville ha en romantisk och intim stund för oss själva. Stunden med alla släktingar och vänner får vi när vi kommer hem från vår weekend..

• Satzi

anne på grönkulla:

hmm jag vet inte, våra vänner är nästan en del av vårt förhållande vi ses alltid och umgås tillsammans, så det känns som att det är nåt man skulle vilja dela med dom. Min pojkvän är inte säker han heller.

• Happii

Man får göra precis som man vill o som man känner för...

Inget sät är fel..

• e234

oj känns oerhört privat för mig i alla fall

• anne på grönkulla

Ja, det där är ju en smaksak. Vi har också massor med vänner och familj som är viktiga, men tanken att involvera dem i vår relation på så sätt hade iallafall aldrig vi. Jag skulle nog själv bli lite generad om nån annan förlovade sig med mig som publik - det skulle kännas som att jag var i vägen på nåt vis och ssåg nåt väldigt intimt. Men om ni vill ha det så och har den relationen till era vänner så finns det inget fel i det.

• mjaumjau

Ser fram emot att få berätta tillsammans inför familj och vänner och gå ut och fira, men själva frieriet vill vi gärna ha helt själva. Jag har klargjort att min personliga mardröm typ är meddelande på jättebildskärm i ett stadium, ha ha. För mig känns det jätteprivat!

• melllis

Vi åkte iväg och förlovade oss, men hade bett "våra" yngsta syskon att dela ut inbjudningskort till förlovningsmiddag.. Våra föräldrar tyckte de va ett jätte bra tillfälle att lära känna varandra på.

• Jema 26/11-2005

Jag anser att en förlovning är en sak mellan två personer.
    Förstår inte varför man ska förlova sig med en massa folk runt om?
    Är det för att man ska flasha och få en massa gratulationer och uppmärksamhet?

• jocelyn

Privat! Vi sa inget förrän flera månader efteråt när folk började märka ringarna... :)

• Lena+Mattias=sant

Privat, hemma. Sen till jobbet :) Folk gratulerade :) (Jag skulle tom på anställningsintervju) Sen middag på kvällen och bio med en kompis.

• Joleen

Vi förlovade oss i hemlighet, satte inte in någon annons i tidningen utan folk fick upptäcka ringarna själva. För oss var det perfekt!

• brud_aug08

Vi funderar på att ta motorcyklarna till någon avskild plats på landet, slå oss ner på en filt, äta jordgubbar och dricka cider (alkoholfritt p g a Mc:arna) och sedan byta ringar. Alltså HELT privat.
    Förlovningen är nog inget jag vill dela tillsammans med familj och vänner faktiskt...de får reda på det när annonsen kommer i tidningen istället!

• B1LLy

han friade när vi var ensamma...utomlands, uppe på en bergstopp (jag vet, låter som taget ur en film, hahah)
    men när vi kom hem från semestern berättade vi och ställde till med en rejäl fest! :)

• SandyD

vi gjorde det på midsommarafton på mitt landställe där hela min släkt var. Vi gick upp tidigt på morgonen, tog med oss champagne och frukost och gick ut på en udde och växlade ringar och mös, och sen gick vi tillbaka och delade med oss av den goda nyheten. Kändes som en perfekt mix för oss, att få både göra det själva och att sen få fira med nära och kära...

• Misery

Privat.
    Lite surt att ha folk som tittar på om man vill säga nej.

• Lysmask

Jag gav honom ringen på hans 30 års dag innan han skulle till jobbet, då blev han paff

• FruÖlandstok

Vi förlovade oss utomhus under nyårsraketerna med våra närmaste runt omkring som skålade å skjöt raketer :) Så offentligt i allra största grad..

Detta då vi ville avsluta ett riktigt dåligt år med någor bra.. så 1 minut i tolv så bytte vi ringar å skålade.. sen är vi inte så romantiska av oss så det var en bra lösning för oss.. vi hade aldrig ställt till med nått speciellt ändå.. men det är verkligen en individfråga vad som känns bäst.. ta en riktigt funderare så kommer ni nog fram till vad ni vill..

Svar på tråden Förlova offentligt eller privat?