• Mirabelle79

Fattiglapp - vänta med bröllop eller köra budget?

Jag har alltid velat lyxa till det lite när jag väl ska gifta mig och inte känna att jag måste ta de näst bästa hela tiden. Att gifta sig kostar ingenting. Det som kostar är allt runt omkring.

Hur ska då en giftassugen fattiglapp göra? Vänta till ekonomin är bättre eller välja ett mindre bröllop (fast jag eg vill ha ett mellanstort) eller slå till och köra ett budgetbröllop?

Behöver lite råd!

• Svar på tråden Fattiglapp - vänta med bröllop eller köra budget?
  • Ungbröllop09

Hej!
    Varför vill du gifta dig? Fråga dig själv det och därefter planera din budget. Vi gifter oss för att det är symboliskt och vill visa våran kärlek till alla vi känner. Tänk också på vem ni gifter er för? Gifter ni er för festens skull? Familjens? Er? Ett bröllop behöver inte ha en middag efteråt...

• Bruden blå

Det beror ju på vad som är viktigast för er. Att bli gifta nu eller få ha ett stort bröllop?
    Man kan absolut få ett helt underbart bröllop för en mindre budget, men det beror ju helt på vad man ösnkar. hur vill ni ha? många gäster? få gäster?
    hur mycket är ni beredda att ordna själva?

• Mrs H (fd 4:e Maj)

Skulle nog sjalv ha valt ett litet lyx brollop.

• Kat77

Jag valde budget, eller snarare våra föräldrar betalade för hela kalaset...
    Jag skulle nog vänta om jag var du, men samtidigt inte överdriva... Det är bara en dag i ditt liv och även om vårat var budget var det kanon kul och inget kunde ha blivit bättre. Spara lite kanske så ni känner att ni har råd men som sagt, överdriv inte...

Svar på tråden Fattiglapp - vänta med bröllop eller köra budget?