Tjejer som friar!
Ni tjejer som tagit saken i egna händer och friat till era män vill ni berätta om det? Vilka reaktioner fick ni? Är så nyfiken......
Ni tjejer som tagit saken i egna händer och friat till era män vill ni berätta om det? Vilka reaktioner fick ni? Är så nyfiken......
Vad härliga ni är tjejer!
Vad roligt att höra att det är fler tjejer som friar! Vi hade varit tillsammans i över tre år och jag hade gett honom lite väl många hintar om att det var dags. Insåg att om det skulle bli något så fick jag göra det själv. En kväll när han skulle laga mat åt mig hemma hade jag köpt ny klänning och klätt upp mig. Han kom hem från gymmet i mjukisbyxor. :p Jag hade lånat hem två provringar från butiken och under varmrätten gick jag ner på knä och frågade om han ville gifta sig med mig. Han blev jätteglad och sa ja. Vi förlovade oss 16:e september -05 och planerar nu bröllop till den 14:e juni -08.
Ni är coola! Härligt att ta saken i egna händer. Jag väntade på att min m2b skulle få ändan ur och det var värt väntan...ssåååå romantiskt. Ville bara applådera er tjejer!
Jag friade till min blivande när han kom hem från jobbet fredagen innan farsdag, det var hans första farsdag så jag ville bjuda på en trevlig middag mm....
Jag hade tappat upp ett bad och tänt ljus, han fick en whiskey och lite tilltugg (tänkte att jag kanske måste smöra lite...) sedan läste jag en dikt och friade på badkarskanten, han ville hålla mig på halster och svarade inte ja direkt men det kom tillslut ett riktigt JAAAA!
Jag bjöd sedan på en trerätters med melontsatsiki, älgfilè, råstekt potatis och kantarellsås, sedan en parfait till efterrätt. efter det kaffe och konjak.
Vi gifter oss på vår 10-års dag 070721.
Jag hade förstått att om jag skulle få gifta mig på 10-års dagen var jag tvungen att fria själv så det var bara att slå slag i saken.
Nu är planeringen i full gång och allt känns som det flyter förutom festhäftet, det tycker jag är lite trögare.
Jag friade helt ospontant brevid en hårt trafikerad väg på väg hem från en restaurang, då hade han friat en gång tidigare flera år tidigare, men vi hade gjort slut en gång och ställt in ett bröllop och brutit förlovningen, innan vi blev tillsammans igen. Och när jag tyckte vi skulle börja planera för det här bröllopet, frågade jag helt sonika om han ville gifta sig med mig, och han sa ja med ett leende!
vi låg och tittade på tv.
jag: öh du, ska vi gifta oss?
han: ok
*S* Första gången jag försökte fria till min m2b så förstod han inte att jag menade allvar, så han låg istället i sängen och skrattade så han kiknade. (Tacksamt värre... *muttrar*)
Då hade jag klurat både länge och väl för att komma på hur jag skulle lägga fram själva frågan. Resultatet blev:
"Om jag är din mutter och du är min skruv... då är det ju ganska stor risk att vi tappar bort varandra i den jättestora verktygslådan som vi lever i... För att undvika det, så kanske vi borde ta och gänga oss???"
Detta frieri togs som sagt aldrig på allvar, så i påskas tog jag mod till mig och gjorde ett nytt försök på det lite mera traditionella viset och då fick jag ett JA!
hahaha! de där me mutter å skruv va ju himla bra!
_Ninna_:
Det är mycket möjligt att jag lånar ditt första frieri, så jäkla coolt! Vi planerar bröllop men jag vill fria så att vi har ett riktigt frieri att minnas!
Joleen:
Du får så gärna låna mitt frieri. Hoppas det går bättre för dig än det gjorde för mig då jag använde det... *S*
Jag friade på nyårsafton 2006. Vi hade ett flertal gånger berört ämnet men jag är en tjej som tar saker i egna händer ;)
Så hemma hos våra bästa kompisa på nyårafton stog vi i köket, vid levande ljus, musik och glada vänners lag och hade armarna runt om varandra och då friar jag till honom med en söt viskning i örat. Och knappt innan jag ställt klart frågan svarade han JAAAAA. Vad jag blev glad! Vi höll det hemligt under hela kvällen och berättade inget föräns efter ringväxlingen i slutet av februari. jag ville bara skrika ut det hela redan innan ringväxlingen!!!!
Flera som gillar badkaret verkar det som! Jag friade vid badkarskanten, gick ner på knä och frågade om han ville gifta sig med mig. Han blev paff för han hade trott att jag inte ville (jag klagar ofta på nuvarande bröllopshetsmodet) men han hade själv tänkt mycket på det. Jag ångrar inte en sekund att jag frågade för det var så fint att se hur berörd han blev av det =D Det var för 5 veckor sedan, vi gifter oss lördag om 2 veckor och byter ringar då. Weheee!! =D
härliga frierier!!!!jag friade t min sambo sen snart 8 år i jacuzzin m flytljus,rosor i karet,rosa skumpa,fruktfat,blommor,ljus överallt och frieriet på litet kort skrivet m guldpenna.'allt är fixat,du behöver bara säja jaa!!' det gjorde han o vi gifter oss på 8årsdagen måndag 23 juli i år i vår trädgård!! perfekt.