Grundlurad!!!
I lördags blev min fruhippa av. Jag var tillfrågad om att följa med min ena svägerska till Torp (lokalt shoppingcenter), hon är nybliven mamma och hon behövde hjälp med att köra vagn mm. Jag blev ju glad och svarade; javisst vill jag det.
Efter drygt en timma ringde hennes mobil, det var vår svägerska( C ) . Jaha sa nyblivna mamman ( J )vi måste åka dit direkt och hämta ett par saker, för C ska snart åka iväg. Jag mitt dumma nöt, gick ju på detta! Väl hos C, släpptes bomben; HAHAHA ikväll ska du inte åka hem, vi ksa ha en jättetrevlig kväll tillsammans, allt är fixat.Öl fstår på bordet, varsågod och ta en slurk! Jag blev faktiskt så överrumplad, så jag nästan blev arg( tyvärr) Jag hade ju planer för kvällen! Nähä, sa dessa två det har du inte! Jag fick ju ge mig till slut. J.s sambo skulle hämta lillan och vi SKULLE ut, punkt slut.
De informerade mig om att min familj visste allt om detta spektakel. De andra två svägerskorna ( A och M satt redan på tåget från Göteborg) Ingen återvändå allstå!
C fick med mig till sovrummet med stor spegel, där skulle jag byta om.... Till en GUL 70-tals KOSTYM med turkos velour knytblus till! Snacka om Ted Gärdestadeffekt! Hu så läcker jag blev.
Ett par tre öl senare, körde J iväg oss för att möta A och M. Sedan skulle vi alla gå genom stan på "paradgatan", så att alla andra verkligen skulle få se mig.
Första stoppet var på en pub med storbildstv; ishockey och en öl. Så gick vi vidare, när ölen var urdrucken, till nästa pub. In där och visade upp mig. Sedan var det dags för Mortens, där bord var bokat. Supergod middag och dryck till detta. Folk tittade väldig konstigt.Resten av kvällen var vi på Mortens och minglade,tittade på festivalen,släckte törsten i baren.
01,30 ringde jag hem, för hämtning. Kvällen var jättetrevlig, rolig, mysig och snäll. Jag är evigt tacksam att de inte hittade på nåt förnedrande uppdrag mm!!!!!!
De tyckte att jag gott kunde ha det, eftersom vi gifte oss hemligt och då blir det fruhippa.
Hursomhelst var det sååå himla bra!
( söndagen var inte så värst bra.......)