• *smurfan*

Vet varken ut elle in

vi ska gifta oss nu i 18 aug och vet inte vad vi ska önska oss.För att vi bor i lägenhet och behöver inte några prylar till hemmet... Vi är ju sugna på hus snart (1-2 år)kan men önska sig present kort till möbler. Men vet inte hur länge dom håller (giltighetstid).. Eller till resan men då är ju den redan betald långt innan och då är ju de inget kul att få det efter ju :(... För att bara önska sig pengar känns lite så där..!

Till gästerna då? mer förslag än choklad..

• Svar på tråden Vet varken ut elle in
  • Brud 2008

Presentkort ska väl gälla i 10 år har jag för mig, så det tycker jag är en bra sak att önska sig!

• zukigirl

Tror oxå att det är så! Vi ska iaf önska oss presentkort har vi bestämt... Det minimerar risken att man ska få nån ful liten porslinsherdinna eller nåt sånt...

• MrsS

zukigirl: Haha, har ni många gäster som tror att ni skulle kunna tänkas uppskatta det?

• Sussa - juni 07

Vi har önskat oss pengar till möbler. Vi kunde inte önska oss presentkort då det är lite speciella möbler som vi är ute efter.

Vi bor också i lägenhet och ska börja bygga hus nästa år. Först tyckte jag det var lite luddigt att önska pengar till möbler till ett hus som inte finns! MEN som sagt, vad ska vi med massa dubbla uppsättningar av köksredskap till? Och resa blir det ingen i år...

Tror också att presentkort håller rätt länge. Resebyrån Tickets presentkort håller dock bara i tre år!

• Pringlez

Fiins presentkort som bara håller i 1 år!

• Humma 11/8

Det finns ingen generell regel som säger att presentkorten måste gälla i 10 år men frågar man brukar man kunna komma överens om en bra tid... Presentkort tycker jag annars är bra så kan ni själva välja, men är ni säkra på att ni kommer att flytta till hus?
    Det är jättesvårt det där med presenter!

• Kat77

Vi önskade oss bara pengar eftersom vi ska flytta tillbaks till USA, många tyckte det var tråkigt men nu i efterhand är jag glad att vi gjorde det.. Fick en hel bunt med pengar som vi sätter in på ett "möbel och rese" konto :)

• mamma-till-2

Vi har allt och önskar oss därför pengar till Rädda Barnen.

• toastmastrarna

Presentkort på IKEA eller något sådant...

• Maves

Önska er pengar till ett husköp! Det har vi gjort, så att man kan få en lite hjälp till handpenningen!

• zukigirl

MrsS:
    Man kan aldrig veta! Bäst att mota Olle i grinden tycker jag...

• Jossan sep07

Kanske önska sig pengagåvor till Rädda barnen eller Bris i stället, om ni inte har plats för saker.

Gästgåvor - Tveksam till det. Det är ju inte julafton då man byter gåvor med varandra. Ni bjuder ju på festen och det kan väl räcka?

• anne på grönkulla

Bidrag till lämpliga goda ändamål (typ Cancerfonden, utsläppsrätter, träd i Afrika, barn i krig) är bra presenter till "vuxna som har allt"!

Bidrag till utflykter på resan? Om man öronmärker dem för t ex "god middag", "safaritur", el dyl är det ju lite roligare än att ge pengar bara - och så kan gästerna få kort på när ni gör det.

• *smurfan*

tusen tack för era svar ;)
    mhv smurfan

• Frideli

Jag har inte läst alla ilägg men önska er upplevelser vet ja! och presentkort på möbler.

Svar på tråden Vet varken ut elle in