• Fru0707

Varför måste allt ändra för att man gifter sig

Förstår inte dehär när alla skriver att oj vad ja längtar till när vi skall börja leva som man och hustru osv osv Allt känns så toppen att vara gift osv. Varför? Varför ändrar nåt bara för att man gifter sig? Vi har varit tillsammans i 9 år då vi gifter oss i sommar men vad skulle ändra, varför skulle de helt plötsligt börja kännas nåt annorlunda bara för att man är gift? Visst är man lika kära och älskar varann fast man inte är gift..Förstår mig bara inte på folk som tjatar om hur härligt det skall bli att bli gift.. Visst det kommer att va en underbar dag och det ska bli kul att gifta sig men jag kan inte förstå varför vårt förhållande till varann på nåt sätte skulle behöva ändra för det? VI ändrar väl inte som personer bara för att vi gifter oss elr..?

Undrar bara liksom..

• Svar på tråden Varför måste allt ändra för att man gifter sig
  •  Miss Cee

Trodde inte heller att det skulle bli någon skillnad, men upptäckte till min förvåning att det faktiskt känns annorlunda :)

Inte för att jag tror att alla upplever det så, men vi känner båda att vi genom vigseln verkligen blivit en enhet, och att vi är starkare i vårt förhållande. Inte för att vi var osäkra på varandra eller kände oss oälskade innan, men det känns... det känns som att det är ett större steg att bryta upp nu, som att man nu är mera en enhet. Man har fått evighetskontrakt istället för att bo i andrahand ungefär :)

• Tizzeltazz

" Man har fått evighetskontrakt istället för att bo i andrahand ungefär "

:)

• Fru0707

Intressant.. kommer att bli kul att se om nåt ändrar elr känns annorlunda :)

• Fru0707

FÖr att va gift är ju inte en garanti på att förhållandet håller.. Så undrar bara om man känner sig säkrar då bara för att man är gift på nåt sätt? Det är ju liksom lika lätt att va otrogen och att växa ifrån varann även om man är gift elr?

• mammacatta

Jag undrar åxå om det där. Men jag är övertygad om att det är samma människor som gifter sig för att "få en förändring" - nåt som bevisas av skilsmässostatistiken.

Jag gifter mig inte för att allt SKA bli bra, utan för att det ÄR bra och jag vill inte ändra på det om det värsta skulle hända.

• viktualia

Fru0707 - i vårt fall har det gått ett halvår sedan vigsel och nån förändring i relationen syns inte till. Vi var så väldigt trygga i vår relation redan innan, tydligen! Maken var och är min prins helt enkelt!!!!!

• Zozo

Vi var ju bada övertygade om att det bara var en signatur pa pappret liksom. Vi hade redan varit tillsammans 13 ar när vi gifte oss i somras.. men det BLEV faktiskt skillnad. Ja, inte i relationen direkt.. Den var bra innan och är lika bra nu. Svart att förklara, men NAGOT oförklarligt.. litet extraplus har tillkommit.. Om det sedan var bröllopet som symbol eller det att dela en san alltigenom härlig upplevelse.; ja det later jag vara osagt.

•  Miss Cee

Hmm, nej jag gifte mig inte för att få en förändring. Jag trodde inte ens attd et skulle bli någon, så jag faller INTE in i den ramen.

Det är samma människor och visst är det lika lätt att vara otrogen. men otrohet och att strunta i att vårda förhållandet är ju ingen egen makt som ligger utanför förhållandet. Den enda som bestämmer om man ska vara otrogen eller sluta jobba är ju en själv, och det är väl där som den ökade styrkan kommer in.

Han har tagit ett aktivt beslut, och lovat att satsa på vårt förhållande, och att få det att fungera. Liksom jag. Det ger mig extr styrka att veta att han lovat det, och ger att JAG lovat detsamma. det ger mig ork att kämpa lite till om det är jobbigt, för jag VET att det är det här jag bestämt mig för :)

Det är väl som med andra kärleksförklaringar. För en del är det inte viktigt att någonsin få höra den andre säga "jag älskar dig". Och att säga orden förändrar inte ens känslor eller? ;)
    För mig var det viktigt att höra honom och mig lova att satsa på varandra.

helt enkelt :)

• mommy2e

Jag tror det kan vara väldigt olika från person till person. Det behöver inte alls bero på om man redan är trygg i sin relation eller inte.

Jag frågade några gifta kvinnor för ett tag sedan, eftersom jag gifter mig snart, om det känns nån skillnad. Den ena sa Nej inget alls. Den andra sa att det trodde hon inte heller men faktum var att när hon vaknade upp nästa morgon så kändes det anorlunda - BRA anorlunda. På nått sätt så var det ännu mer VI efter giftermålet.

Jag kan återkomma på lördagmorgon och berätt om jag känner mig anorlunda att vakna upp som en gift kvinna.....

• Fru0707

Låter intressant, väntar med spänning på att se vad som ska inträffa efter bröllopet :) Vi har det så bra som det är nu så har så svårt att tro att de kan bli ännu bättre elr att vigsel på nåt sätt skall påverka.. :)

Svar på tråden Varför måste allt ändra för att man gifter sig