-
-
Svar på tråden Här kommer våra bilder...från vår underbara dag!
-
cascada
du skrev att frisören fixade hårnålarna, vet du vart hon fick tag i dom. jag har också köpt pärlor själv men hålet i dom är för små så jag skulle behöva tunna nålar, tänkte att det kanske var det du hade. -
vad fina ni nar vi ska också gifta oss i Landeryd och hade landerydsgården som förslag men man var ju tvungen att var ute därifrån så tidigt hur upplevde ni det?
-
Stort grattis! Så vill jag också ha mitt hår
Ni var jättefina
-
Hej brud nästa år!
Det är kanske en nackdel med att man måste vara ute kl 01:00 på natten, men delvis är det ju ingen som vaktar..så man kan ju dra ut på tiden lite.
Men vi valde att respektera deras tid och vi ville ha en bra minne från vårat bröllop och inte nåt fylleslag (haha), så vi åkte runt 00:30...efter det åkte gästerna hem. Endel hade faktsikt åkt innan, fast de är brudparet som ska lämna festen först.
Och en del gäster hann bli rätt runda under fötterna ändå.
Lite tråkigt är ju att man inte kan ha dagen efter på sig att städa utan ska ut ur lokalen på natten...nu hade vi lite tur att kunna få låna ett rum där och ställa endel saker i och att mina föräldrar hämtade det på söndag fm.
Annars var lokalen väldigt bra i sig.
Vad här ni mer för lokaler att välja mellan? -
Brud nästa år:
Vi ska gifta oss i Landeryd och ska ha festen i församlingshemmet. Där måste man också vara 'ute' vid 01.00 men som cascada säger så är det nog inga problem. Församlingshemmet är en mycket mysigare och finare lokal att ha bröllopsfest i tycker jag, det är nyrenoverat förra året och är jättefint. Plus att omgivningarna är så fina där ute. Det är ok att ha öl och vin där men ingen starksprit, men det är ingen som kollar en... något fylleslag vill man ju ändå inte att det ska bli. Hör med vaktmästaren o be att få se lokalen - ni blir inte besvikna! -
vi har möjlighet att vara hemma i vår loge vilket det också lutar åt att det blir. Måste man städa i landerydsgården själv? Hur mycket fick ni betala?
-
Brud nästa år:
Köket ska ställas i orning precis som det var nä man kom dit, synligt skräp på golvet plockas upp annars tar dom golvet dagen efter.
I själva loklen skulle man ställa tillbaka stolar och bord precis som det var innan, äve där plocka upp synligt skräp, så tar dom golvstädningen dagen efter. Samma gäller för entren.
Toaletterna behövde inte städa det gjorde dom.
Så i stort sätt var det bara att plocka undan efter sig, men inte så mkt städa förutom köket.
Vi hade serveringspersonal som hjälpte till och våra föräldrar och vårt värdpar så det gick undan när alla hjälptes åt.
Köket kunde dom ta lite undan för undan...var ju mest glas kvar att diska när alla gäster åkt.
Det fungerade bra. -
Brud nästa år:
Glömde skriva vad vi fick betala...1800:-, mycket rimligt. Då fick vi lokalen kl 14:00 på fredagen. -
Hej,
Jag fick inte länken till era bilde att funka? :( -
-
Cascada
Vilken fin sida! Vi funderar också på Landeryd kyrka, kändes det som rätt val av kyrka? -
cascada
Jättefina bilder.. -
Grattis va fina ni var