• Offis

Och där stod jag med en annan man!!

Jag stod längst fram i kyrkan och tittade mig omkring, vilken sida är det man ska stå på egentligen?! Såg en okänd kvinna springa uppför altargången med trasiga kläder samtidigt som hon svor högt. Antog att detta skulle vara min tärna och undrade var Rebecka hade tagit vägen?! En fin bukett hade hon iaf, tänkte jag.
    Jag tittade ner på mina egna händer...var fanns min?? Tittade sen åt vänster och där stod en gammal man och sa "Det är jag som ska bli din man..." "Men Johannes då, tänkte jag!!! Var är min sambo?!!" *panik* Jag stod alltså där och skulle bli tvignad att gifta mig med den här okände mannen. Åhh vad jag saknade m2b!! Prästen började prata, efter en stund stod jag inte ut längre "Det här gååår inte!" skrek jag och började springa därifrån med gråten i halsen...

Då vaknade jag - gråtandes!! Bredvid mig låg m2b och sov. Åhhh!! Vilken lättnad!

Har ni drömt mardrömmar om ert bröllop? Vore kul att se vad för konstigt vi blivande brudar kan koka ihop

• Svar på tråden Och där stod jag med en annan man!!
  • A:s wife

en natt några veckor innan bröllopet drömde jag att vi blev försenade till vigseln.
    alla gäster satt i kyrkan och väntade på oss, en kompis ringde upp med videosamtal och visade alla gästerna som var där.
    själva stod vi på OK-parkeringen flera mil där ifrån utanför bestmannens bil. min klänning var oljig från bilen. Det var tom bensintank på bilen så vi kunde inte ta oss där ifrån, och bestmannen ville inte tanka för han ville inte slösa pengar på en sån sak, sa han. jag bara grät och vi missade alltså vårt bröllop.

det var en hemsk dröm!

• LissAnna

jag drömde inatt i två omgångar nåt hemskt! första omgången väckte min mamma mig en kvart innan vi skulle vara hos fotografen. ingen tid till frissan, bara att dra på kläderna och springa! när jag kommer dit ser jag min m2b utan frack, i jumpaskor... jag började gråta. vaknade av att jag skrek!
    när jag sen somnade om så drömde jag samma dröm igen.
    men då hann jag till frissan, blev sminkad och stylad. såg dock ut som en pudel i skallen. vi blev fotade men på en parkering och när vi väl blivit vigda och kommit till lokalen så ser jag att alla placeringskort står huller om buller. så inget vet var dom ska sitta! och in kliver min allra första kärlek, från jag var 12 år ;), han gråter och är ledsen att jag träffat någon "ny". så jag får stå där och trösta honom medan alla gäster springer runt.
    vaknar än en gång av att jag skriker!

usch, 1 månad kvar, detta är väl bara början ;)

• mazarinen

Usch.. tänk om det inte är Han som står där

Vi var tvugna att gifta oss dagen innan dagen B. För det bestämde prästen hastig och lustigt på morgonen. Halvägs in i kyrkan kommer jag på att vi glömt medela alla gästerna att datum och tid blev ändrat samma dag.
    Jag är glad att jag vaknade!

• Strumpan.

Jag drömde att när vi dök upp utanför kyrkan så kom jag på att min klänning var trasig.Jag tittade ner på den och det var stora hål överallt och blommorna var vissna i buketten. Skönt att vakna sen. MEN på våran riktiga bröllopsdag så glömde vi faktiskt blommorna.Det var innan vi precis skulle gå in i kyrkan så sa prästen att "det är ju ganska vanligt att bruden har blommor" så svärfar sprang ut ur kyrkan och hämtade blommorna som låg i baggageluckan på bilen. Konstigt att varken jag, tärnan eller näbbarna saknade dom...HaHa

• MissGalbadia

Jag har också drömt flera ggr att bröllopsdagen kom och så va ingenting färdigplanerat och man stod där och ångrade sig, att inget var riktigt som det skulle, konstig stämmning och man helst bara ville vänta typ ett halvår till, etc. Riktigt ruggig känsla, man blir såå lättad när man vaknar!

• Lilla Li

Lite OT men ändå inte. Det sägs att om man kan se sina egna händer i drömmen så kan man även styra den. Så du hade kanske kunnat ändra drömmens slut TS, eftersom du såg dina händer. ;)

• Fru Henax

Kan bara erinra mig 1 riktig jobbig dröm inför bröllopet.
    Den gick ut på att fotografen inte dök upp! Men i drömmen så tänkte jag "Ähh, det är lugnt ändå! Alla andra har ju iaf kameror med sig!".
    Men det visade sig att INGEN hade någon kamera med sig för ingen tyckte vårt bröllop var nåt märkvärdigt! Inte ens mina föräldrar hade brytt sig om att ta med kameran... Då blv jag ledsen i drömmen! Vi skulle alltså inte få en endaste bild!!

När jag vaknade morgonen därpå så skrev jag genast upp på planeringslistan inför bröllopsdagen "TA MED DIGITALKAMERAN!!!"!

• FruÖlandstok

Haha, skönt å höra att man inte är tokig.. jag har flera ggr drömt nästan samma dröm.. om hur vi står utanför lokalen på bröllopsdagen å folk börjar komma å vi har inte hämtat nycklarna! vilket innebär att vi heller inte dukat, fått dit maten.. min sambo å jag var inte färdiga.. sååån panik.. ja jag säger det.. vi har ju tre månader kvar lite drygt så vi får hoppas man hinner klart med allt så man inte står där sen ;)

• tree

jag hade min första mardröm om brollopet inatt! (vi gifter oss inte till 18/08)
    jag var där och gick mot min m2b och märkte att gäster var inte klädd så fint (jeans)... och pratade genom hela vigsel som om de var inte intreserade. därefter hade vi brudskålen men champagnen var helt dålig och ingen ville dricka den. då var det att gäster var tvungen att gå till festlokal och de grubblade bara hela vägen... m2b hade ingen aning att allt var fel och förståd inte min panik... det var så hemskt! men då vaknade jag och fått en stor kram från min m2b! mmmm

• Zekå

Min bridesmaid drömde att jag skulle tvinga henne att ha turkosa crocs tofflor på sig hahahah
    Z

• förhoppningsis

drömmer oxå mardrömmar om att det är dagen B, där står jag i en klänning som är 4 strl för stor, har inte hunnit sy in den så den sitter uppe med stora limklämmor i ryggen (axelbandslös)
    folk håller jättetaskiga tal och maten kommer inte för cateringen har glömt den

rätt skönt att vakna då, ska bli bra när jag har varit hos skräddaren å fått klänningen fixad, en sak mindre att oroa sig för

• Blivande Fru Ljung

Har drömt flera gånger att bröllopsdagen är i full gång, vi ska till kyrkan då jag kommer på att vi har ju inte skickat ut inbjudningkorten. HJÄLP!!! KOnstigt nog är gästerna där men jag får ändå panik & bannar mig själv för mitt dåliga sinne för att planera.
    En annan gång drömmer jag att min brudbukett består av blommor som ser ut som vita små bollar som lyser. Mystiskt...?
    Fyra månader kvar & jag kan bara ana vilka drömmer som mer kommer att dyka upp i mitt huvud.

• Miss Cykel

Jag drömde häromnatten att jag varit hos en frisör och klippt mig. Till min stora fasa hade han rakat bort allt mitt långa hår, utom en tofs mitt uppe på skallen som han färgat rosa! Huh!! Jag var helt förkrossad över att jag inte skulle kunna ha fina lockar på vårt bröllop om 50 dagar! Snacka om att det var skönt att vakna... :D

• Tizzeltazz

jag drömde att jag fick göra allt själv innan cermonin eftersom jag hade tänkt att jag skulle klara håruppsättning, smink, påklädning, brudbuketten - allt - själv, sen när jag kom till kyrkan (vi ska inte ens gifta oss i kyrka) var m2b inte där utan han hann ifatt mig en bit in på gången, sen upptäckte jag en massa andra brudpar framför oss klädda i minst sagt _udda_ utstyrslar (rosa kanin(kostym) ihopparad med en "älva" med trollspö och glittertiara osv) och vi fick stå i kö, sen fick vi gå in i ett sidorum som visade sig vara ett stort lager! där satt alla och kollade på tv och sen fick vi gå ut i kyrkan igen, när vi kom ut så trodde alla att vi gift oss där inne så de reste sig upp och gick - det var bara att följa med... jag minns inte så mycket av efterfesten förutom att det var en k.a.t.a.s.t.r.o.f. och jag hela tiden tänkte i panik att jag ville göra om allt, jag ville inte ha bröllopet på ett sånt sätt, inte minnas det på det viset - och sen vaknade jag!!
    *lättnadens suck*
    nog för att jag har tagit det hela ganska piano (huvudsaken är ju att vi blir man och hustru) men så där vill jag banne mig inte ha det! :)

• Alexia

Jag gifte mig i mina svarta trätofflor!
    Bandet var skitkasst, maten åt vi från papptallrikar och ingen serveringspersonal: Det var min pappa som fick servera!

• ringsökaren

Så roligt att läsa alla knasiga drömmar :) Har själv inte haft några drömmar än. Märkligt att det är mest mardrömmar, eller det kanske är för att man oroar sig...

• jessisca

nog har jag drömt bra drömmar oxå, men inte alls lika frekvent som mardrömmarna...

Svar på tråden Och där stod jag med en annan man!!