• SofiaoMarkus

Katastrof

Måste skriva av mig lite..
    I går var min såkallade möhippa, för det första så har jag vetat om den när den ska vara länge.. dom skulle kidnappa mig i stan med jag fick själv packa min väska och gå och köpa svarta strumpbyxor för det hade jag inte hemma. Väl i stan tog dom mig och skämde ut mig helt sen var det pendeltåg och ut till nåot ställe där vi hade 4 kamp av något slag med lite blandat. Sen var klockan 15.00 och då var det slut, då fick jag bestämma om jag ville äta på en pizzeria el sitta i en park, kl 21 var jag hemma spiknykter ensam...
    Känner att det lika gärna hade varit, hade ju hoppats på en helkväll men inte det... Är jag konstig eller förväntar man sig lite mer av sina vänner?

• Svar på tråden Katastrof
  • B1LLy

oj, det där skulle jag oxå kalla katastrof..? men varför blev det så? vet dem inte hur man gär en möhippa...gjorde dem den lite hastigt i sista minut..?
    sa dem till dig att dem skulel kidnappa dig? allt verkar ha gått helt fel till juh! det är ju det som e poängen-att man inte ska veta, att man ska bli överaskad!

ska du ta upp detta med dina vänenr eller bara strunta i det?

• AggaP

Det var ju tråkigt att du känner så efter din möhippa. På vad du skriver så låter det ju inte jättegenomtänkt och jag tycker att det är lite elakt att det alltid ska gå ut på att man ska "skämma ut" bruden.

Jag förstår om du känner dig besviken, men se det såhär, de gjorde ju iaf något för dig. Men visst är det trist när man förväntat sig en helkväll och det är slut innan det börjar.

• SofiaoMarkus

Jag har ingen aning dom har vetat om bröllopet sen i Julas... känner mig så sårad och ledsen... Jag visste allting och dom säger till mig pojkvän kvällen innan vad han ska packa till mig i en väska men eftersom jag inte hade allt hemma och han hade ingen möjlighet att köpa det eftersom han fick veta det 20.00 kvällen innan.. Jag vet inte låg sömnlös hela natten och bara grät.. hon som ska vara min ena tärna får jag bara konstiga kommentarer av hur lite pengar hon har och att vi inte kommer få någon fin bröllopspresent för hon har inte råd... att hon minsann inte kommer säga så mycket på bröloppet för hon har inte kommpit på något...
    Jag vill inte veta sånt och nu med en vecka kvar till vigseln så vill jag bara blåsa av allt och vara med m2b ensam.

• Lady o Lufsen

kan det tänkas att det blir en "episod 2"?

• Lady o Lufsen

...en andra möhippa, menar jag...

• B1LLy

men ska hon vara din vän? ta upp detta med henne-säg vad du tycker, hur du kände dig-allt! det hade jag gjort..!!

håller med AggaP, jag vill inte ha en möhippa där jagf går runt på stan å säljer pussar...eller e utklädd till ngt pinsamt...uuusch! jag änskar mig en avslappnande kväll med mina kompisar-en riktig tjejkväll...jag har försökt påpeka det till mina kompisar å jag hoppas att dem har lyssnat..annars kommer dem få höra =)

• SofiaoMarkus

nee vigseln är nästa lördag så det är ingen chans det hade min sambo sagt då för så mycket som jag grät i går så hade han inte kunnat hålla tyst om det.. dom skulle dessvärre aldrig göra något sånt för mig.. :(

• Anneleigh

Hmmm.... dom hade ju lika gärna kunnat låta bli, när dom skötte det så dåligt.
    Jag hoppas innerligt att du får en underbar bröllopsdag.

• SofiaoMarkus

Det hade jag oxå hoppats på.. eller iallafall en middag hemma hos någon hade ju varit trevligt istället för att lyssna på alla när dom säger hur trötta dom är.. och att dom vill hem...
    Jag vet att jag borde ta upp det med henne med känner att så här 1 vecka innan har jag så mycket annat och lägga energi på, skulle hellst bara vilja ringa och säga att hon inte behöver vara där överhuvudtaget med är även väldigt konflikträdd av mig, har alltid varit så det kommer nog dessvärre inte att hända..

• B1LLy

mm jag förstår dig ifs, å du har rätt-du borde glömma det där å fokusera dig på Din Dag som är mycket viktigare..ibland ska man försöka släppa saker å ägna tid åt det viktiga istället, ngt jag e inte e bra på heller-e proffs på att haka upp mig på småsaker.. =)
    strunta i det! lägg din energy på Dig själv å Din dag-å så kommer det säkert komma en dag längre fram då kan säga exakt vad du tycker till henne...

• Anneleigh

Jobbigt att just hon ska vara din tärna men jag hoppas det går bra

• SofiaoMarkus

Jo tärna och toastmadamme... det suger! Med får ta det med henne efter bröllopet, nu är det bara jag, Tack för alla råd och stöd det behövdes speciellt för blivande ej är hemma!

• B1LLy

no problemas! =)
    bara hon sköter det hon ska under bröllopet.. =)

• jagärsåkär

Ja vad beiget.

Men tanken som slog mig var att det kanske blir en uppföljare? Som svensexan jag läste om med en brudgum som fick köra en minibuss, hämta upp alla killar o köra dem till ett uteställe och sen köra hem igen.

Snopet! Trodde han, det blev en dunder svensexa helgen efter!

Men om det här var det enda de kunde åstadkomma kanske du kan fixa lite skoj utgång ovanpå det? Behöver inte stämplas med "möhippa" men det kan vara en kompensation. Dra ihop ett gäng roliga tjejer, ät god mat hos er och dra ut på stan o ha kul!

• Superpuman

Snälla du, var inte ledsen!
    Tänk så här istället: Snart är jag gift med den man jag älskar, inget annat spelar någon roll. Jag kommer snart att vara den lyckligaste tjejen i hela världen! YES!!!
    Kram från mig, som aldrig träffar nån vettig karl att gifta mig med utan bara får hjälpa till att fixa andras bröllop..

Svar på tråden Katastrof