• blomsterbiet

Vad gör ni här om ni är gifta?

Har länge undrat varför gifta brudar spenderar tid här. Visst är det bra för oss som inte är gifta att få råd och tips. Men ibland kan jag undra varför man inte vill släppa detta kapitlet i ens liv.

Hoppa nu inte på mig, jag vill bara veta varför ni är kvar här?

• Svar på tråden Vad gör ni här om ni är gifta?
  •  Miss Cee

Jag har hängt här och på andra bröllosforum sedan 1999. Är helt enkelt bröllospintresserad och har det som hobby. Började planera vårt eget bröllop förra våren och gifte oss i lördags. :)

Jag har som sagt bröllop som hobby och tycker det är kul att hänga med i branschen.

Sen kommer det ju varje år in nya brudar som tror att man inte får ha rött på bröllop och som tror att fåglar dör av ris, och då är det bra med oss gamla uvar som kan stoppa alla idiotiska rykten så fort som möjligt ;)

• viktualia

Miss Cee - snart kan jag gå med i din klubb.. hi hi hi..

Vi kanske borde starta en tråd här på BT- "BT old timers".... fniss fniss

• Bruden blå

Jag har inte gift mig än, men under den tiden man varit här så har man ju sett en del personer som man pratat mer med, en del gifter sig innan och en del efter mig. Jag kommer nog finnas kvar här på bt tills dom är gifta. Troligen kommer det bli mest inlägg från mig dom närmsta tre månaderna, sen efter bröllopet lär jag komma in och vilja visa bilder.
    sen blir det ett gradvis farväl tills jag sett mina vänner gifta sig och följt deras planering och vigsel.

• blomsterbiet

Hej allihopa och tack för era svar!

Kan också tycka att Fl är hårt på orden ibland men med så många kärringar på en och samma plats så är det ju inte konstigt.
    Jag gillar att vara där inne och "slåss" och kommer antagligen att spendera mer tid där än här. när jag är gift.

Jag kan samtidigt känna att det nog är svårt att lämna bt direkt efter vigseln men ett par veckor efteråt är det nog dags att trappa ner besöken här för mig!

• Tant Brud

Jag är nog mer förundrad över de som uppenbarligen inte alls är i giftastankar och ändå hänger här. Inte för att det gör mig något, men det är ju i och för sig bra att veta vilka som tycker till om saker. De som har gift sig har ju i alla fall "facit" på åtminstone sitt bröllop.

• pasia - www.js070707.blogg.se

Håller med Tant Brud...

Men jag måste återkomma med mina bilder från bröllopet och höra vad alla tycker, vet själv hur kul det är att se bilder på andra par, men sen, nja då ska jag ägna mig åt annat...

• Pomodoro

Miss Cee
    Grattis till brollopet!
    Har du berattat om ditt brollop har eller har du nan hemsida. Hade varit kul att se hur en expert som du hade det pa din dag

• Gable

Jag hänger mest i fredagstråden och ibland gör jag utflykter till andra trådar och skriver lite inlägg. Om inte fredagstråden hade funnits hade jag nog inte stannat kvar här.

Jag tror att de allra flesta drar härifrån ett tag efter de har gift sig.

• Fru Cinderella

Jag gifte mig visserligen bara för en vecka sedan men det är ju fortfarande kul att ge folk tips och dela med sig av sina erfarenheter, sen är det alltid kul att diskutera. Du kommer nog själv säkerligen stanna kvar en stund efter att du har gift dig

Och för övrigt, vilket annat forum ska man hänga på? ;)

•  Miss Cee

Pomodoro>>

Bilder har jag inte ännu, vi håller på att samla in allt eftersom. Men jag håller på att skriva ner hela berättelsen på min blogg:

skogsraetsbrollop.blogspot.com/

Så det kommer att hamna en del bilder där också, allteftersom.

• blomsterbiet

Fru cinderella- som jag svarade här ovan så kommer jag nog vara kvar några veckor efter vigseln för att sedan återgå till moralkärringarna på fl!

• N&N

Vill passa på att tacka alla gifta som stannar här och ger oss ogifta en massa goda råd, suveränt!

• Nyfiken gul , nu fru

Jag är kvar här trots att det är 2 år sedan jag stod brud...

Jag trivs här o tycker det är mysigt att hänga här o se folks bröllop växa fram..

Oftast läser jag bara trådarna, det är sällan jag kommenterar.

Visst kan det vara kul o nyttigt o kunna hjälpa till o lägga sig i när man tycker att nån borde få en hjälpande hand..

det är skön avslappning att bara surfa runt här och minnas sitt eget bröllop..

Sen har jag hängt här i snart 7 år... Så det är inte SÅ lätt att bara släppa taget o gå vidare..

Jag finns även inne på Familjeliv men alternerar mellan sidorna då o då.. Finns ju folk som ska gifta sig inne på Familjeliv också o då brukar jag putta hit dom o hjälpa dom tillrätta o hjälpa till med första stapplande stegen.. o det är så kul sen att se hela bröllopet går i mål o dom blir gifta... *fäller en tår*

Sen har jag en drös kompisar som är på väg att gifta sig o vi träffas här på Bröllopstorget för att snacka i största allmänhet o bröllop i synnerhet... Efterosm jag bor långt ifrån mina vänner är detta ett ypperligt ställe att träffas på o kunna "hjälpa till" med diverse saker...

Svar på tråden Vad gör ni här om ni är gifta?