• Fru Cinderella

Efternamn - När går det igenom?

Har precis bytt efternamn i samband med att jag gifte mig i lördags.. men undrar hur lång tid tar det innan jag heter mitt nya efternamn!

Skulle ringa och beställa nytt IKANO-kort idag.. men det kunde jag inte göra då det inte ser att jag bytt efternamn?? Men på Handelsbanken gick det hur bra som helst att beställa nytt kort!

Que?!

• Svar på tråden Efternamn - När går det igenom?
  • 11 augusti

Fru Cinderella:
    Vad jag menade med att det finns noterat är att när vigselförrättaren skickar in vigselbevis o hindersprövningen till skattemyndigheten så har de allt klart och då bör det gå över till folkbokföringen väldigt snabbt - så fick vi det förklarat i alla fall.

• Fru Cinderella

11 augusti
    Jo det är vad jag också har hört, det blir väl att ha is i magen antar jag

• Dallas

Låter ju lite märkligt att det gick att få nytt kort på den ena men inte på den andra banken

Har de mycket att göra i dessa dagar....ev stängt i 2 dgr. Jag fick som sagt mitt personbevis redan 13 feb ( gifte oss 10 feb.
    Hoppas verkligen du slipper vänta flera veckor!

• Fru Cinderella

Dallas
    ja det var ju stängt första maj i alla fall eftersom det var röd dag, kanske även måndagen däremellan.. får vänta till mitten på nästa vecka och se

• 2007-03-24

Fru Cinderella,

Om du har E-legitimation kan du ju själv gå in och ta ut ett persombevis, och då ser du om namnändringen är klar. För mig tror jag det bara tog 4 dagar. Men det bror ju lite på hur snabbt de får in era papper efter vigseln

Ett stort grattis också

• Fru Cinderella

2007-03-24
    Tack

Jo, försökte gå in på det idag, men det stod bara att sidan inte kan visas *hmm*

• 11 augusti

Fru Cinderella:
    Visst håller du oss uppdaterade om hur lång tid allt tog!!! Det här är viktiga grejer - jag har ju nästan samma tid mellan vigsel och resa som du
    Jag väntar med spänning på resultatet!

• Fru Cinderella

11 augusti

Självklart!

• twentyfirstofapril

TS: Jag undrar samma sak. Har skickat in pappret i måndags, drygt en vecka efter bröllopet så de borde fått in prästens papper på vigseln. Men jag får snällt vänta tills mitt nya personbevis kommer.

• Fru Cinderella

twentyfirstofapril
    Menade du måndagen den 1 maj då eller? Usch börjar kännas lite nervigt!

• Fru Cinderella

HaHa, gick in på skatteverket där man kan skriva ut personbevis och där står nu mitt nya efternamn

Så underbart skönt och roligt. Tack för allt stöd i tråden!

Nu är jag hans fru på riktigt

Svar på tråden Efternamn - När går det igenom?