• Miapix

Erfarenheter av Yasminelle?

Jag har just börjat äta Yasminelle efter en kortare period utan preventivmedel.
    Bestämde mig i januari att aldrig mer äta hormoner efter en massa biverkningar av Yasmin, Cerazette och slutligen Nuova-ring. Men eftersom det blev alltför tjorvigt med kondom och alltför osäkert m avbrutet samlag så ger jag nu hormonerna en sista chans. Hoppas att Yasminelle funkar! Någon som har erfarenheter? Kan tillägga att jag har ätit Yasmin i 5 år tidigare utan problem. Sen hade jag ett uppehåll på ett halvår och när jag började om fick jag stora och ömma bröst samt mådde konstant illa. Någon som har provat både Yasmin och Yasminelle och märkt skillnad? Tacksam för svar! Kram!

• Svar på tråden Erfarenheter av Yasminelle?
  • Therése

Jag har ingen jätteerfarenhet av Yasminelle, har ätit dem i tre månader nu (de är ju i och för sig väldigt nya på marknaden så det är väl svårt att hitta någon som har längre erfarenhet av dem). Men än så länge är jag i stort sett nöjd! Hade längre mens än vanligt under första kartan vilket tydligen är normalt när man börjar med p-piller (jag har haft ca 3 års uppehåll innan dessa). Men annars inga problem, inga större skillnader. Var lite öm i brösten under första veckorna men märker inte av det längre utan känner mig som vanligt. Jag har tänkt ge dem några månader till och se hur jag känner mig men än så länge har jag inga speciella anmärkningar.

Svar på tråden Erfarenheter av Yasminelle?