• _Ninna_

365 anledningar...

Hej på er!
    Har en liten idé om morgongåva och tänkte höra mig för om er åsikt...

Vi har planerat att gifta oss i augusti-08 och jag funderar på att påbörja ett "projekt morgongåva" redan i år.

Tanken är att jag varje dag från årsdagen före bröllopet ska skriva ner en anledning till varför jag älskar min m2b och sedan sammanställa dessa i en bok som han kan få som morgongåva, så att det i slutänden blir "365 anledningar till att jag älskar dig". Hade väl tänkt att försöka mig på lite scrapbooking så att boken blir så personlig som möjligt och att förutom de 365 anledningarna smycka med bilder, citat etc.

Vad tror ni om det? Är det överambitiöst eller skulle ni bli glada över en sådan morgongåva?? Jag vet att många gör små "jag älskar dig-böcker", så det här är en liten utveckling av det temat.
    (Saken är den att vår budget är tämligen stram, så jag vet redan nu att det inte finns utrymme för något jättedyrt smycke eller dylikt utan det får bli något litet symboliskt och egenhändigt ihoppysslat...)

• Svar på tråden 365 anledningar...
  • FrökenAnna

Tycker det låter som en kanonidé!!

• viktualia

_Ninna_ - det beror väl helt på hur uthållig och pysslig du är... och hur besviken du blir på dig själv om du inte lyckas...

Och vad händer dagar när du är bortrest/sjuk/på fest/väldigt upptagen med annat?

• _Ninna_

viktualia:

Jo, jag vet att jag inte kommer att träffa min m2b varje dag hela året, men å andra sidan så behöver jag ju inte träffa honom fysiskt för att älska honom. Anledningarna till mina känslor finns ju där oavsett... *L*
    Sen tänkte jag inte scrapbooka varje dag, utan snarare skriva anledningarna till mina känslor och sedan sammanställa dessa vartefter jag hinner. =)
    (Jag har sådan lyx att jag kommer att få ett alldeles eget pysselrum nere i källaren nu då vi flyttar in i huset, så jag kan ha mina små projekt på G där bäst jag vill utan att någon behöver veta om dom. )

• emmtil

Vilken kanon idé!! Tycker den e helt fantastisk!! Tycker du ska göra de.. Om de nu e så att du inte skriver alla dagar.. kanske de bara räcker m älskar dej.. saknar dej.. osv för de orden innehåller mycke!
    så gör du så mycke du orkar o hinner o e nöjd m de!
    BARA TANKEN ÄR MER ÄN GULD VÄRD!

• Lilla Li

Tror du att din kille skulle uppskatta det så är det en väldigt god idé. Gjorde själv precis så för ett år sedan. Han uppskattade den mycket, men det är ju inte så att han sitter och läser i den varje dag. Snarare så att han tycker det är kul att titta tillbaka i den nu när han inte läst i den på ett tag. :)

• Salikon

Blev lite nyfiken. Är det någon som kan utvecka lite mer vad ni egentligen skriver i en sån här bok. Jag förstår vad det går ut på...men vill veta mer exakt vad ni skriver kanske någon som vill och vågar dra några exempel ur sina böcker.
    Tycker att detta låter som en kul idé skulle själv kunna tänka mig göra något sådant men att ge när vi firar att vi varit gifta 1 år(alltså 2 juni 2008). Men jag behöver lite hjälp på traven

• Tant Brud

Ja, om du känner honom så vet du nog om han kommer att uppskatta den.
    Min blivande skulle inte förstå vitsen med detta, och inte uppskatta det arbete och den tanke som låg bakom.
    Jag tror själv att risken är att det blir lite väl gulligt och inte så himla personligt. 365 anledningar är VÄLDIGT många. Jag tvivlar inte på att du älskar honom, men allt går inte att sätta på pränt...

• Lilla Li

Salikon: Man kan skriva vad som helst. Skriver man dag för dag, som TS tänkt göra, så blir det lättare. Typ:

Idag älskar jag dig lite extra eftersom du gav mig frukost på sängen.

eller:

Jag älskar att se dig när du står och pratar med andra och tittar mot mig. Du ser alltid lite extra sexig ut då.

Det går ju att variera i det oändliga. Sen kan man ju ta lite mer "vanliga" och klassiska anledningar, t ex:

Jag älskar dig för att du får mig att skratta.

Varvar man lite olika sorters anledningar så tror jag att det blir bäst. Jag tycker inte nödvändigtvis man behöver skriva varje dag just att man älskar honom, kan ju mer vara ett fint minne från dagen eller något man tänkt på eller så.

• Salikon

ok då förstår jag lite bättre:)

• Nyfiken gul , nu fru

Sen vissa dagar när man inte har tid/ork eller lust att skriva (inbilla mig inte att ni är sams hela året ut.. )

Då kan man istället klistra in ett fint foto o skriva någon kommentar till det..
    Typ "en bild av sommarstugan vi hyrde på semestern, jag uppskattade den veckan mycket - det var så skönt att bara få rå om dig.."

Eller en pressad ros o kanske "idag var vi osams och det gör så ont och jag hatar mig själv för att jag var så dum - jag älskar dig så mycket - förlåt mig"

Ha inte bara "hejsan-hoppsan" med i boken - det kanske blir lite väl puttinuttigt...

Livet går upp o ner ibland - låt även boken avspegla det...

• änglatärnan

Jattegulligt! San vill jag med gora :)

• humm

låter fantastiskt, men för min del hade jag nog fastnat vid en sak i veckan eller om ambitionen tog helt slut, en sak i månaden.

låter som du vet vad du vill och det kommer bli något som ni kan titta i länge efteråt, känns också lite som något era ev framtida barn kan titta (och kanske skratta åt)

Svar på tråden 365 anledningar...