• Mitt lilla hjärtegull...

30-årspresenter...

Ja, som rubriken lyder...

Vi, jag och min sambo är bjuden till en 30-årsfesten där båda fyller år. Alltså båda personerna har slagit ihop sin fest o firar. Dessutom är vi bjudna till en likadan fest veckan efter fast då 40 mil bort.

Vad ska man köpa????

Bör tilläggas att vi har det väldigt dåligt ställt just nu så hade vi haft pengar så hade det inte varit några problem. Vi är jätteglada över inbjudan och ser ifram emot att gå. Och vi vill gärna ändå köpa vettiga saker.

Skulle vilja ge dem en upplevelse tex massage, minikryssning????

För som alla andra vid den åldern och många års sammanboende så har de tillräckligt av skålar, vinglas mm

Några förslag.. även om det inte är upplevelser. Vad skulle ni vilja ha ???????

• Svar på tråden 30-årspresenter...
  • Balinda

fyll en korg med diverse godsaker. vin, ost kex choklad, frukt godis...man kan även ha i fin pasta, pesto, olivolja, oliver
    du berhöver ingte än ha en korg. man kan köpa fint färgat cellofanpapper. det blir inte alls så dyrt, man kan få en riktigt fin present för under 300:-
    har alltid varit uppskattat när jag tagit med

• helenrik

Jag tycker precis som Balinda, du kan även passa på och göra lite egna saker och lägga i. Trevligt att få och det kostar inte så mycket.
    Nu på vårkanten kan man även köpa lite plantor och sätta i en kruka. Med tex tomat, smultron eller jordgubbar. Bor de i lägenhet så kan man göra mindre kruka som får plats på balkongen. Bor de i hus så kan man få tag på billiga lite större krukor för tomten. En kul present som räcker hela sommaren.

Åh va snabbt ni svarade.. kul ide.. gillade den skarpt..

• jagärsåkär

Jag älskar massage och det är nåt jag för sällan unnar mig. Det rekommenderar jag att ge dem! Minikryssning är lite knepigare, antingen gillar man det eller inte... Man måste ta sig tid osv osv. Men massage känns som ett säkert kort!

Hej igen..

Kollade upp massage.. fy fanken va dyrt.. kring 450 kr / person.. det är nästan 900kr tillsammans. Det har jag inte på långa väger råd med

Men jag tror att jag ska ge det ena paret ett presentkort på den där räkbåten
    Ms Windhem eller hur det nu stavas, som avgår från slussen. Presentkortet gäller obegränsad tid stod det på hemsidan.

Det andra paret lutar det nog åt att jag kommer att använda mig av din ide Balinda. En korg med godsaker...

Har ni fler tips så är det bara att ösa ur dem.. ingenting är varken bestämmt eller köpt än...

• Moltas

Har dem tomt? I så fall en vinbärsbuske, ett träd, en hink med lökar att sätta ut.....

Hej..

Den av dem som har tomt fick en plommonträd i inflyttnings present för nåt år sen så det är uteslutet.

• Gerda

Till tjejen pärlor och manchettknappar till honom? Båda kan hittas i många prisklasser.

Svar på tråden 30-årspresenter...