• CrillesSmula

Förlovningslöften

Ja då är det dags...På lördag är den stora dagen, som jag har väntat!! Och det är hemligt, så det känns skönt att få "berätta" det här helt anonymt hehe...
    Nu till frågan, ska man säga några ord när man växlar ringa som man gör när man gifter sig? Skulle kännas fint att säga något speciellt men jag vet inte vad! Vill ju inte att det ska bli "nöd och lust" så att det känns som att man härmar ett bröllop liksom.
    Hur gjorde ni??

Tack för ett bra forum!

• Svar på tråden Förlovningslöften
  • B1LLy

Vad roligt! Grattis!
    Ska ni byta ringar ensamma? Det kommer väl av sig själv..orden..man spricker av glädje juh...eller vill du ha ngt speciellt? som på bröllop?

När min m2b friade så var det bara naturligt att man "förklarade" sin kärlek till varandra..automatiskt..förstår du vad jag menar? =))

• CrillesSmula

Jo jag förstår...
    Ja vi ska vara ensamma, blir förmodligen att vi byter ringar i sängen på morgonen! Känns lite svårare att göra det romantiskt då! Men min m2b har match (!) på dagen, men på kvällen ska vi ut och äta fin middag! Så man får vara fin då iallafall, inte så snygg på morgonen med håret rakt upp, haha!

Min älskling är inte så romantiskt lagd och ganska fåordig, så jag vill inte förbereda för mycket heller, då han säkert inte har "räknat ut" nåt speciellt att säga till mig.
    :)

• B1LLy

vad mysigt!! verkligen! jag tror det komemr automatiskt eller så räcker bara ringbytandet-det säger ju allt! =)

känner igen det där med fåordig..sån e min m2b oxå...när han friade var det jag som skrek...sen gapade...sen grät..å till slut skrattade hysteriskt..han-han sa inte så mycket! =) ifs så var det ju jag blev överaskad.. =)

det där låter sååå romantiskt-på morgonen i sängen...lycka till! =)

• CrillesSmula

Åh tack, nu känns det bättre! Jo han frågade mig utanför krogen när vi var påväg hem en lördag natt...Så jag blev jätteöverraskad då han nyss sagt att han inte känt sig redo! Tårarna sprutade o jag var jätteglad! Sen frågade han igen på morgonen så jag skulle vara riktigt säker på att menade det han sa haha!
    Så spänd inför lördagen! Nu ska vi bara hämta ringar, och sätta in annons i tidningen; vad ska man skriva!? Funderar på "Du och jag för alltid" åsså namn och datum.

Svar på tråden Förlovningslöften